VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Erbanová bude po vydařené sezoně odpočívat u učení

Vrchlabi - „Je to neuvěřitelné,“ kroutí úžasem hlavou sedmnáctiletá dívka z Vrchlabí, jaký to rychlobruslařský půlrok si na ledových oválech prožila.

23.3.2010
SDÍLEJ:

Karolína Erbanová.Foto: ČTK

Teprve sedmnáctiletá česká rychlobruslařka Karolína Erbanová si příliš odpočinku po skončené sezoně neužije. Brusle, které po světovém šampionátu ve vícebojích v nizozemském Heerenveenu na čas odloží, však vymění za učení.

V sezoně dosáhla několika úspěchů – vyhrála pětistovku v rámci vícebojařského mistrovství Evropy, získala tři bronzové medaile z juniorského světového šampionátu v Moskvě a skončila dvanáctá v olympijském závodě na 1000 metrů.

Právě olympijskou účast staví nejvýš. „Sezonu bych zhodnotila skvěle, tohle jsem nečekala. Kvalifikovala jsem se na olympiádu, což bylo úžasný. Zajela jsem si tam 12. místo na kilometr a to se s ničím nedá srovnat,“ sdělila v rozhovoru s ČTK studentka gymnázia ve Vrchlabí.

Erbanové se poměrně dařilo i v Heerenveenu. Z trati 500 metrů si odnesla pomyslný bronz, byť se do finálového závodu na 5000 metrů, kam postupuje 12 nejlepších, nakonec nekvalifikovala. Zklamaná z toho však nebyla, ke konci sezony totiž bojovala s velkou únavou. „Bylo to už těžký. V druhý polovině jsem cítila velkou únavu, ale dobojovali jsme to všichni do konce,“ doplnila.

Ani únava jí však nezaručuje přestávku ve studiu. „Teď budu chodit do školy a budu se učit. Doháním po každý sezoně,“ řekla. Sama nepomýšlí na další sporty jako její slavnější kolegyně Martina Sáblíková, která koketuje s cyklistikou a nevylučuje, že by se někdy v budoucnosti mohla zúčastnit i letních olympijských her.

„Tak na tohle žádný myšlenky nemám. Teď jsem ráda, že jsem sezonu takhle skončila. Uvidíme, co příští rok, pro co se rozhodne trenér. Určitě tam zase bude mistrovství světa dospělých a pro mě znovu také juniorský mistrovství světa,“ dodala.

V medailové úspěchy mezi seniory na svých nejsilnějších tratích 500 a 1000 metrů ale zatím příliš nevěří. „Tam je to strašně těžké, protože tady jsem sice získala jakoby třetí místo, ale specialistky tady nejsou, protože jezdí jen pětistovku a kilometr. To bude velký oříšek, abych vstoupila do elity na pětistovku,“ komentovala své vyhlídky.

Erbanová tak chce pro příští sezonu zlepšit především své výkony na tříkilometrové a pětikilometrové trati, které jí zatím připravují o lepší umístění na rychlobruslařských šampionátech ve vícebojích. Na tom posledním v Heerenveenu skončila šestnáctá. „Pro čtyřboj jsou to tratě důležité a je vidět, že na nich nejsem ještě tak dobrá, jak bych chtěla být. Doufám, že se to bude zlepšovat,“ uvedla.

Její trenér Petr Novák je pověstný tím, že svým svěřenkyním stanovuje před sezonou ambiciózní cíle v podobě časů, které mají zajet. Erbanovou však jeho prognózy nestresují. „Spíš jsem vždycky zaražená, že on to co řekne, se pak nakonec splní. Co řekl tuhle sezonu, tak jsem dokonce ještě postrčila o pár sekund. Zatím se to plní a je to až neuvěřitelné,“ uvedla.

23.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nové digitální hodiny nad ZPA

Ukáží datum, čas i teplotu. Na ZPA se v pátek vrátí digitální hodiny

Ilustrační foto

Tatran zabral, Úpici se vyplácí Kuchta

Právě jsme se narodili - duben 2017

Trutnovsko, Pojizeří /HLASUJTE/ - Svým hlasováním můžete rozhodnout o nejhezčím miminku měsíce Krkonošského deníku. Každý měsíc odměníme od ledna 2017 pouze jedno miminko.

Cesta ke slavnému pískovci? Trhaviny, bagry a sbíječky

Kohoutov - Dvakrát do roka se z vyhnánovského lomu ozvou mohutné detonace. To když Josef Synek se zaměstnanci uvolňuje plastickými trhavinami ze skály obrovské pískovcové bloky. K jedinému odstřelu použije až 300 kilogramů trhaviny.

AKTUALIZOVÁNO

Klára Dostálová se vzdala mandátu krajské zastupitelky

Hradec Králové - Už žádné dohady o neslučitelnosti funkcí. Klára Dostálová (ANO) v pondělí rezignovala na svůj post krajské zastupitelky.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies