VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koudelka skončil ve své premiéře v LGP šestý

Hintenzarten – Dalším podnikem pokračoval o víkendu letní světový pohár skokanů na lyžích. Premiérově se do řad české výpravy zapojil také nejlepší český skokan uplynulých let Roman Koudelka, hájící barvy LSK Lomnice nad Popelkou.

9.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Koudelka zvolil individuální cestu přípravy, při které si musí zvykat na kratší lyže, a tak již dříve avizoval, že polskou část programu letní GP vynechá a zapojí se právě až na německém území.

Týmově Češi pátí

Po páteční kvalifikaci byl na můstku s konstrukčním bodem K95 tentokrát na programu poprvé v létě závod družstev. Češi do něho vyrukovali v sestavě Janda, Matura, Koudelka a tabulkově zatím nejúspěšnější Čech Hlava.

Po prvním kole si nevedla česká čtveřice špatně. Především Koudelka si vyskočil mezi třetími skokany nejdelší distanci a posunul tým po nevýrazných výkonech Jandy a Matury po 99 metrech výše. Hlava poté skočil pouze o dva metry méně, a tak česká výprava skončila po prvním kole na páté pozici.
Překvapením skončilo pořadí na čele závodu. Na něm se totiž usadila polská čtveřice a zdálo se tak, že by mohla být narušena hegemonie oslabených Rakušanů, kteří jsou v prozatimním průběhu letní GP naprosto suverénní.

Druhé kolo však přineslo návrat do starých kolejí. Stejně jako Poláci i všichni naši jižní sousedé atakovali hranici sta metrů a když výkon dne předvedl na závěr Thomas Morgenstern se svými 106,5 metry, mohli se Rakušané radovat z výhry o takřka 16 bodů. Druzí skončili tedy Poláci a třetí Norové. Česká výprava si udržela pozici z prvního kola a po vylepšených výkonech tak brala páté místo. Nejdále skočil i ve druhém kole Roman Koudelka, který si připsal 101,5 metru. Lepší než národní výprava České republiky bylo ještě na 4. místě mužstvo Německa.

Koudelka šestý, bodovali i ostatní

Dvaadvacetiletý absolvent jilemnického sportovního gymnázia Koudelka se v nedělním finále jednotlivců neztratil. V prvním kole předvedl 99,5 metru a držel i umístnění na konci elitní destíky, ve druhém kole dolétl na hranici 98,5 metru, přesto se v pořadí posunul o tři příčky vpřed.

Neztratili se však ani ostatní Češi. Lukáš Hlava a Jakub Janda si dokázali doskočit pro stejný bodový zisk a oba se podělili o jedenáctou příčku, která jim také zaručila bodový zisk. Ostatní Čechům se nedařilo a nedokázali postoupit do druhého kola. Jednatřicetiletý Matura skončil 41., o rok mladší trápící se Borek Sedlák dokonce ještě o dvě příčky za ním.

A kdo se radoval z vítězství? Nikdo jiný než Thmas Morgenstern, který zvítězil v obou kolech a ještě tak letos nepoznal, jak chutná jiné, než první místo. Druhou příčkou potvdil kvalitní polský víkend Kamil Stoch a třetí pozici si vyskočil Richard Freitag.

V celkovém pořadí se za suverénem Morgensternem na druhou pozici posunul Stoch, absentující Schlierenzauer klesl na třetí místo. Nejlepší z Čechů Lukáš Hlava je zatím třináctý, Koudelka s jedním zápisem dvacátý druhý.

Autor: Jaroslav Pich

9.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nové digitální hodiny nad ZPA

Ukáží datum, čas, teplotu. Na budovu ZPA se v pátek vrátí digitální hodiny

Ilustrační foto

Tatran zabral, Úpici se vyplácí Kuchta

Právě jsme se narodili - duben 2017

Trutnovsko, Pojizeří /HLASUJTE/ - Svým hlasováním můžete rozhodnout o nejhezčím miminku měsíce Krkonošského deníku. Každý měsíc odměníme od ledna 2017 pouze jedno miminko.

Cesta ke slavnému pískovci? Trhaviny, bagry a sbíječky

Kohoutov - Dvakrát do roka se z vyhnánovského lomu ozvou mohutné detonace. To když Josef Synek se zaměstnanci uvolňuje plastickými trhavinami ze skály obrovské pískovcové bloky. K jedinému odstřelu použije až 300 kilogramů trhaviny.

AKTUALIZOVÁNO

Klára Dostálová se vzdala mandátu krajské zastupitelky

Hradec Králové - Už žádné dohady o neslučitelnosti funkcí. Klára Dostálová (ANO) v pondělí rezignovala na svůj post krajské zastupitelky.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies