VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Orientační běžci absolvovali mistrovství světa

Turnov - Oddíl z Turnova vyslal na vrcholnou akci letošní sezony dva zástupce – Michaelu Omovou a Tomáše Dlabaju.

23.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Druhý červencový týden se ve Finském městě Vuokatti uskutečnilo mistrovství světa v orientačním běhu dospělých. Turnovský oddíl vyslal do české reprezentaci hned dva zástupce. Tradiční oporu Tomáše Dlabaju, který obhajoval loňské senzační štafetové zlato, a Michaelu Omovou. Ta si odbyla světový debut na klasické trati.

Finské terény jsou pro závodníky z České republiky tradičně extrémně náročné. Ale o to víc potom případný úspěch chutná.

Tomáš Dlabaja Českou republiku reprezentoval na krátké trati, ve sprintu a ve štafetách. Omová potom na klasické trati.

V úvodním kvalifikačním sprintu se Dlabajovi nedařilo. Kvůli vlastní chybě a uznanému protestu těsně nepostoupil do finále.

Další den následovalo finále klasické trati, kde se premiérově představila také reprezentantka z Turnova. Omová na extrémně dlouhé klasice podala kvalitní výkon. Ztrácela ale na nejdelších postupech a v závěru, a tak se nakonec musela spokojit s 35. místem. Od vítězné Švýcarky Simone Niggli ji dělilo propastných 27 minut.

„Neměla jsem na to fyzicky, totálně jsem rupla. V závěru po výměně mapy už jsem se hrozně trápila, nebyla jsem už vůbec schopna běžet v tempu a dělala jsem chyby z únavy," řekla Omová po proběhnutí cílovým okruhem pro webový server lpu.cz/beda. Dvacáté místo si pak vybojoval Dlabaja ve finále krátké trati. O lepší výsledek ho přitom připravily drobné chyby z první části závodu, jako nejlepší z Čechů pak na vítěze ztratil zhruba 4,5 minuty.

„Stručně řečeno, udělal jsem hrozně moc chyb v dohledávkách. Zprvu vše bylo dobré, ale pak mě mnohokrát zdrželo na 15 až 30 sekund hledání," shrnul stručně svůj druhý individuální výstup na mistrovství Dlabaja.

Největší naděje se však vkládaly do štafety mužů, která obhajovala prvenství. Tomáš Dlabaja se představil na prvním úseku a vedl si velmi dobře, na dalších úsecích ale (Šedivý, Procházka) přišly chyby. To českému výběru stačilo na konečné deváté místo.

„Spokojeni rozhodně nejsme, bohužel jsme hlavně se Šéďou dělali chyby a s nimi se na pódium nechodí.Tomáš běžel dobře, měl svůj úsek pod kontrolou. Ale byl to nádherný závod a opravdový orienťák," řekl finišman české štafety Jan Procházka

České ženy skončily v sestavě Haldin, Juřeníková a Šafka Brožková, nakonec páté a zaznamenaly nejlepší český výsledek.

VÝSLEDKY (S ÚČASTÍ TURNOVÁKŮ)

Štafety mužů
1. Rusko (L. Novikov, V. Novikov, Tsvetkov), 2. Švédsko, 3. Ukrajina, 9. Česká republika (Tomáš Dlabaja, Petr Šedivý, Jan Procházka).
Krátká trať, muži
1. L. Novikov (Rus), 2. Gueorgiou (Fr), 3. Bergman (Švéd.), 20. Dlabaja, 21. Procházka (oba ČR).
Klasická trať, ženy
1. Niggli (Švýc.), 2. Alexandersson (Švéd.), 3. Eliasson (Švéd.), 12. Juřeníková, 13. Šafka Brožková, 35. Michaela Omová (všechny ČR).

(jp, tjt)

Autor: Redakce

23.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nové digitální hodiny nad ZPA

Ukáží datum, čas i teplotu. Na ZPA se v pátek vrátí digitální hodiny

Ilustrační foto

Tatran zabral, Úpici se vyplácí Kuchta

Právě jsme se narodili - duben 2017

Trutnovsko, Pojizeří /HLASUJTE/ - Svým hlasováním můžete rozhodnout o nejhezčím miminku měsíce Krkonošského deníku. Každý měsíc odměníme od ledna 2017 pouze jedno miminko.

Cesta ke slavnému pískovci? Trhaviny, bagry a sbíječky

Kohoutov - Dvakrát do roka se z vyhnánovského lomu ozvou mohutné detonace. To když Josef Synek se zaměstnanci uvolňuje plastickými trhavinami ze skály obrovské pískovcové bloky. K jedinému odstřelu použije až 300 kilogramů trhaviny.

AKTUALIZOVÁNO

Klára Dostálová se vzdala mandátu krajské zastupitelky

Hradec Králové - Už žádné dohady o neslučitelnosti funkcí. Klára Dostálová (ANO) v pondělí rezignovala na svůj post krajské zastupitelky.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies