VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sponzoři? Za některými lidmi jdu šestkrát, tvrdí manažer

Dolní Branná - „Je vidět, že to má v sobě od začátku, talent tam nechybí. Bude se zlepšovat a bude rychlejší a rychlejší,“ říká o Ivaně Kuželové její manažer JOSEF STRÁNSKÝ.

2.5.2009
SDÍLEJ:

Josef Stránský.Foto: Deník/Michal Bogáň

S tím, co mladá závodnice zatím předvádí na trati, je velmi spokojený. „Jezdí velice dobře,“ dodává na adresu dívky, která se v loňské sezoně už radovala z vítězství v jednom ze závodů seriálu mistrovství Evropy.

Výsledky Ivany Kuželové by podle Stránského byly určitě ještě lepší, kdyby měla kvalitnější materiál v ruce. „A to je teď záležitost nás jako týmu, abychom se postarali o to, aby se mohla ještě více prosadit,“ uvedl Stránský. I když zázemí týmu není jen auto, vše se točí kolem buginy.
„Největší problém je podle mě v hmotnosti a uvidíme, jak se teď ladičovi povede nastavit motor a zařídit dostatečný výkon,“ poznamenal k závodnímu speciálu.

Na kolik vlastně takový autokrosový stroj? „Tak na tuhle otázku odpovídám, že všechny peníze, které máte,“ povídá Josef Stránský. „A ještě to je málo,“ dodává Ivanin otec Miroslav. Přibližná cena autokrosového speciálu divize D3 Junior Buggy je čtyři sta tisíc. „Proto bych chtěl tímto poděkovat všem našim sponzorům, kteří Ivanu podporují,“ prohlásil manažer Stránský. Shánění financí je právě jeho práce a v současné době ne zrovna jednoduchá.

„Každý si stěžuje na finance. Krize se dotkla všech. Pokud sponzoři peníze mají, rozmýšlejí si o hodně víc než loni, jestli je dají. Sám jsem to pocítil, když jsem za některými lidmi šel dřív dvakrát, teď za nimi půjdu šestkrát a ještě to nemusí dopadnout,“ poukázal Stránský. „Nám se alespoň trochu daří pokrýt nejnutnější náklady,“ doplnil.

Na to, jak jsou sponzoři štědří, jaká jsou s nimi jednání, mají velký vliv i výsledky. „Samozřejmě, že vydávat peníze se nechce nikomu, kdo není alespoň trochu přesvědčený, že tam je aspoň nějaká návratnost,“ sdělil Stránský.

Ivaně Kuželové se však loňská sezona vydařila. „Ohlas jsme zaznamenali a určitě nám to pomůže,“ potvrdil Stránský a pochvaloval si především vítězství, kterého talentovaná autokrosařka dosáhla na mistrovství Evropy v Nové Pace. „I letos to pro nás bude klíčový výsledek a prioritou pro nás budou také závody mistrovství ČR.

Tajné přání Stránského je, aby se Ivana v domácím šampionátu pohybovala kolem pátého místa. „Nechci mít přehnaně vysoké cíle. Nevíme, jak na tom bude konkurence. Bylo by dobré skončit celkově do pátého místa, být v nějakým závodech na bedně. Přeci jen, co si budeme říkat, kluci to hodně těžce nesou a někdy je to až nechutné,“ konstatoval manažer.

Dívka v autokrosu je totiž taková rarita…

Kuželová je však odhodlaná prosadit se stůj co stůj. „Jsem přesvědčen, že na to má, aby vyhrávala. Ale v autokrosu je to i hodně otázka štěstí, protože jde o kontaktní sport,“ uzavřel Josef Stránský.

Z dílny Kuželů: Autokrosový speciál divize D3 Junior Buggy

Motor: řadový 4-dobý 4-válec Honda, atmosfericky plněný, typ 2005 (náhr. motory typ 2004, resp. 2006); zdvihový objem: 599 ccm /vrtání x zdvih = 67 x 42,5 mm/; počet ventilů: 16; rozvod: 2 x OHC; kompresní poměr: 14:1; výkon: 110 PS/ 15 500 ot./min.; točivý moment: 72 Nm/11 000 ot./min.; svíčky: NGK; olej: IGOL Pro Plus Racing 10W/50
Mazání: tlakové oběžné
Zapalování: elektronické
Hluk: 98 dB
Chlazení: speciální kapalinou IGOL
Spojka: osmi-lamelová
Převodovka: 6ti-stupňová, s přímým manuálním řazením, bezsynchronní
Diferenciál: přední s volnoběžkou, zadní náprava bez diferenciálu
Pohon: 4x4, pohon zadní nápravy řetězem, převod na přední nápravu řetězem
Pal. systém: bezpečnostní palivová nádrž; dvojitý, elektronický řízený přímý vstřik benzínu PGM-DSFI
Šasi: trubková uzavřená klec s přídavnou konstrukcí pro ochranu motoru; boční ochrana jezdce; přední kola nezávisle zavěšena na 2 trojúhelníkových ramenech; zadní kola zavěšena na vlečených ramenech a ukotvena hnacím hřídelem v pomocné konstrukci
Pérování: vinutými pružinami doplněnými kapalinovými tlumiči HP
Karoserie: laminát. díly a panely
Brzdy: dvoukruhový systém opatřený kotoučovými brzdami o průměru 250/250 mm
Kola: z lehké slitiny 5,5“ x 14“
Pneu: 5,5“ x 14“, typ a desén dle povrchu trati
Hmotnost: 440 kg
Výkony: max. rychlost dle převodu cca 150 km/hod
Bezpečnost: autocrossová sedačka kevlar/karbon; bezpečnostní palivová nádrž specifikace FIA FT3 - 1999; ochranná konstrukce z ocelových trubek 50 x 2 resp. 48 x 2,5 s obložením FIA 8857-2001 typ A; 6 ti bodové bezpečnostní pásy Sabbelt FIA 8853/98 se zámkem typu „turn – buckle“, upevněné ke konstrukci.

Autor: Michal Bogáň

2.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Simona Stašová křtila v Zoo Dvůr Králové gepardí mláďata
19

Rychlý a Střela. Mladé gepardy pokřtila Stašová

Pohublý a unavený, ale ve svém pelíšku

Po šestnácti dnech je Bárt konečně doma!

Wihanovo kvarteto zavítá na festival Hudební léto Kuks

Kuks - Třetí koncert festivalu Hudební léto Kuks 22. července nabídne přední české komorní seskupení - Wihanovo kvarteto.

Špindlerův Mlýn nabízí unikátní hřiště na vrcholcích hor

Špindlerův Mlýn - Ve Špindlerově Mlýně dovolená stojí za to. Děti nepochybně ocení unikátní hřiště na vrcholcích s originálními prvky včetně prvního letteringového hřiště v Čechách. Vyřádí se také na naučných stezkách, terénních tříkolkách, trampolínách nebo si mohou zazávodit na nových buginách.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Vrchlabské nábřeží otevřou pro motoristy prvního srpna

Vrchlabí - Náplavka je hotová, asfaltová silnice položená, cyklostezka dokončená.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení