VYBERTE SI REGION

Z mexické ŠESTIDENNÍ: Nezastaví nás eukalyptus ani kaktusy aneb Bozkováci na startu

Pojizeří - Bozkováci už se posunuli na 17. místo v soutěži. Další informace z mexické šestidenní přinese Krkonošský deník v sobotním vydání.

4.11.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv jezdce

Pátek – první ochutnávka vypůjčených motorek

Hned po snídani jsme si zkusili, jak chutná testovací trať. Po prvním kole na většině motocyklů proběhly drobné úpravy, jako nastavení brzdy a řadící páky. Všem jsou k dispozici mechanici od Husqvarny, a to jak místní, tak z Itálie a USA. Na trati nám pomohli s nastavením pérování. Společně se slovenskou výpravou jsme po úpravách motorek absolvovali formální přejímku.

V podvečer jsme si prošli další dva testy. Oba dva se jedou v blízkosti jezera. Jeden z nich zasahuje přímo k jeho břehům a je v eukalyptovém háji. Opět nepůsobí nijak složitě a není ani nikterak dlouhý. Druhý z testů je natažen v borovicovém háji, povrch je zatím zatravněný místní specifickou ostrou trávou. Tenhle test je svoji délkou zatím nejdelší a bude zřejmě i nejrychlejší.

Sobota – před zahájením „tlačenka“ v padocku

Dnes po ránu jsme si trochu přispali, poté jsme zamířili do padocku. Hlavním servisním technikem je Slovák, a tak jsme se domluvili, že můžeme předat motocykly poněkud dříve, než bylo původně určeno. Vlastní předání proběhlo bez nejmenších problémů, slovenský technik prohlásil, že takticky před naším příjezdem vyklidil pole, aby problémy nemusely nastat.

Trochu nás straší s počasím. Proběhly zprávy, že od pondělí má začít pršet. Oficiální testovací jezdec prý za mokra jel kolo pět hodin, místo obvyklých dvou a půl hodin za sucha.

V podvečerních hodinách 30.10.2010 proběhlo v historickém centru Morelie slavnostní zahájení ISDE 2010. Každá výprava obdržela vlajku a zvolila si svého vlajkonoše. U nás tato funkce padla na Milana (Kurfiřta – pozn. red). Průvod se rozešel směrem do historického centra a doprovázelo nás neskutečné množství fanoušků a diváků, kteří jednotlivé výpravy nadšeně vítali. Celý kolos došel až před historickou dominantu města - katedrálu, kde se vlajkonoši jednotlivých výprav pozdravili s guvernérem státu Mitchoacán, starostou města Morélia a oficiálními činovníky soutěže. Následoval doprovodný program, vystoupení akrobatických jezdců na motocyklech, tanečníků a vše bylo zakončeno ohňostrojem. Všichni jsme byli atmosférou zahájení příjemně překvapeni.

Neděle – ani kaktusy nás nezastaví

Dnes po ránu jsme vyrazili procházet poslední enduro test. Ten je natažen na kopci s kaktusy, podklad je tvořen vyschlou hlínou a kamením. Vzhledem k umístění testu se nám líbil. Je pravda, že náročnost jednotlivých testů není nijak veliká, ale uvidíme, co s námi udělá obrovské vedro v kombinaci s vysokou nadmořskou výškou. Večer se nad městem snesl hustý déšť.

Pondělí – a je to tady!

Dnes po ránu jsme si, i díky mírné nervozitě, přivstali a vyrazili vstříc prvnímu dni. U depa proběhl i slavnostní start soutěže. Na startovní rampě nás přivítalo velké množství diváků, jasná obloha a velké vedro.

První tři kilometry samotného závodu byly po silnici. Poté trať vedla přes skalnaté úseky zakončené prudkým sjezdem. Následoval vjezd od kaňonu, ve kterém teče potok, jenž se opakovaně přejíždí. V těchto místech je dno potoka kamenité, o pár kilometrů dál se však mění v bláto. V potoce se vytvořily hluboké blátivé koleje, a tak jsem již do první časovky dorazil se značně potřísněným dresem. Já (Jan Kudrnáč – pozn. red) prostě neumím přijet čistý. Asi nejzajímavějším místem celého dne je výjezd po členité skále, zde je i nejvíce místních diváků. I když nás všechny postihly nějaké drobnější pády, tak se nám vyhnula zranění a motocykly rovněž drží.

V průběhu dne jsme ještě ladili pérování s techniky od Husqvarny. Ti se o nás skvěle starají i v jednotlivých časovkách, a to jak radami, tak i občerstvením, pitím a čištěním brýlí. Jako tým jsme po prvním dni na 18. místě. Slovenský tým je v klubové trofeji na průběžném 23. místě.

Úterý – trať se rozpadá

Dnes vše neprobíhalo tak hladce jako včera. Trať byla po prvním dnu již značně rozbitá. Ve výjezdech se uvolnily kameny a jsou nyní volně v hluboké vrstvě prachu. Některé jejich části se jedou i čtvrtý a pátý den. Bude to náročné.

Dnes se jely časy A, a tak se do časových kontrol najíždělo méně než včera. Bohužel se dnes mně a Milanovi nepovedl jeden z cross testů. Já jsem šel v prvním kole těžce přes řidítka. Odnesl jsem to jen naraženým bokem, hůře dopadla motorka. Ohnuté oba dva šrouby držáků řidítek a řidítka nebyly pro zbytek dne nic příjemného. Celou druhou časovku jsem ještě ke všemu odjel bez funkční spojky, naštěstí pomohlo dolití kapaliny a její odvzdušnění. Milan (Kurfiřt – pozn. red) na tom samém krosu, ale ve druhém kole, zůstal v hluboké vyjeté koleji, kde ztratil přes minutu ostrého času. Potom si ještě ustlal na přejezdu a trochu laboruje s ramenem, ale snad to bude dobré.

4.11.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

2. liga 2016/2017: SHC Klatovy (bílé dresy) - HC BAK Trutnov 3:2
31

Tatar předvedl čin fair play. Trutnov ale padl

Miminka z našeho regionu
9

OBRAZEM: Právě jsme se narodili

Nejúspěšnější sportovec Semilska za rok 2016

Semilsko - Vystřihněte originální kupon, vyplňte jméno svého favorita a zvolte hvězdu Krkonošského deníku.

Mzdy v kraji jsou nízké a jen málokdo dosáhne na jejich průměr

Královéhradecko - Královéhradecký kraj je ve výši průměrných mezd až na 9. místě ze čtrnácti českých krajů.

Hejtmani dvou krajů jednali ve Vrchlabí

Vrchlabí - Deset milionů korun investovat do cyklostezek slíbil hejtman Libereckého kraje Martin Půta ve středu ve Vrchlabí, které navštívil společně s hejtmanem Královéhradeckého kraje Jiřím Štěpánem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies