VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zářila jen hvězda expilota F1

Trutnov - Bývalý pilot formule 1Tomáš Enge a tovární jezdec týmu Škoda Motosport Jan Kopecký. Dvě hvězdy naší motoristické scény se vsobotu objevily na 3.Rally Krkonoše.

11.8.2009
SDÍLEJ:

Tomáš Enge.Foto: Vilém Fischl

Bohužel, na trať trutnovského závodu, který se jel jako pátý podnik domácího šampionátu ve sprintrally, vyrazil se svým mitsubishi s alternativním pohonem na stlačený zemní plyn pouze nejrychlejší český závodník.

Automobilového jezdce Kopeckého jste ve voze mohli vidět tak akorát v depu. „Na poslední chvíli jsme oslovili pořadatele s tím, že bychom v Trutnově rádi startovali v rámci předjezdce a vyzkoušeli si tak ještě auto před Barumkou. Ti nám vyšli maximálně vstříc,“ přiblížil sedmadvacetiletý rodák z Opočna záměry škodováckého týmu pod nejvyššími horami.

Den před startem však proti testování vystoupil sportovní komisař rally.

„Rezolutně nám vysvětlil, že úloha předjezdce se od minulého roku změnila, a že budeme muset jet pomalu, dávat pozor a podobné věci,“ uvedl Kopecký. „Je to škoda, protože celý náš tým má s úlohou před jezdce zkušenosti. Pokaždé to zatím bylo bez problémů,“ nepředpokládal, že by v závodě nemohl jet rychle. „A jen koukat by nemělo smysl.

Zlínská Barum Rally, která vítěze tří erzet seriálu mistrovství světa čeká jako jeho nejbližší program, se na Moravě uskuteční příští víkend.

Úkol – oslnit několik tisícovek diváků kolem trati svými řidičskými schopnostmi tak z hvězdné dvojice zbyl pouze na prvním českém jezdci ve formuli 1.

Tomáš Enge se ale na Rally Krkonoše předvedl v plné parádě, když v absolutním pořadí se svým „plynovým“ vozem obsadil páté místo.

„S výsledkem můžeme být hodně spokojení. Před námi skončila dvě auta WRC a jedno třídy Super 2000, víceméně papírově silnější vozy. Až tak dobrý výsledek jsme nečekali,“ sdělil po závodě. „Udělali jsme další pokrok s naším plynovým mitsubishi,“ dodal.

Třiatřicetiletý automobilový univerzál se k rally letos vrátil po pěti letech. „Jsem rád, že jsem dostal možnost podílet se na vývoji tohoto vozu. Máme ho v republice první sezonu. Snažíme se ho vyladit, testovat a vylepšit tak, aby byl na stejné nebo eventuálně lepší úrovni jako mitsubishi na benzínový pohon. Myslím, že se nám to zatím daří ¨dobře,“ řekl řidič modrobílého Lanceru CNG.

Příští Rally Krkonoše by se Tomáš Enge rád zúčastnil. „Je to hezká trať. Taková svižná.“

Autor: Michal Bogáň

11.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nové digitální hodiny nad ZPA

Ukáží datum, čas i teplotu. Na ZPA se v pátek vrátí digitální hodiny

Ilustrační foto

Tatran zabral, Úpici se vyplácí Kuchta

Právě jsme se narodili - duben 2017

Trutnovsko, Pojizeří /HLASUJTE/ - Svým hlasováním můžete rozhodnout o nejhezčím miminku měsíce Krkonošského deníku. Každý měsíc odměníme od ledna 2017 pouze jedno miminko.

Cesta ke slavnému pískovci? Trhaviny, bagry a sbíječky

Kohoutov - Dvakrát do roka se z vyhnánovského lomu ozvou mohutné detonace. To když Josef Synek se zaměstnanci uvolňuje plastickými trhavinami ze skály obrovské pískovcové bloky. K jedinému odstřelu použije až 300 kilogramů trhaviny.

AKTUALIZOVÁNO

Klára Dostálová se vzdala mandátu krajské zastupitelky

Hradec Králové - Už žádné dohady o neslučitelnosti funkcí. Klára Dostálová (ANO) v pondělí rezignovala na svůj post krajské zastupitelky.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies