Jeho zástupci se pro další období stali Jana Čechová, místostarostka Jilemnice, a Miroslav Vlasák, starosta Žacléře.

Výsledky vzešly z voleb valné hromady, která se po komunálních volbách uskutečnila poprvé. Kromě zmíněných funkcí byla rovněž ustavena nová rada, která se poprvé sejde k jednání v lednu. Jedním z prvních úkolů pro ni bude posoudit a rozhodnout, kdo nahradí ve funkci stávajícího ředitele Michala Vávru. Ten se po komunálních volbách stal místostarostou Vrchlabí. Na post ředitele bude zřejmě záhy vypsáno výběrové řízení. „Srdcem bych rád pokračoval v práci pro svazek, ale vím, že není reálné obě funkce zvládnout,“ komentoval situaci Michal Vávra, který jako ředitel působí ve svazku řadu let a má společně s kolegy v Krkonoších na kontě mnohé úspěšné projekty. Uplynulé desetiletí se stalo na valné hromadě mimo jiné důvodem k ohlédnutí a bilanci.

Díky svazku vznikly a byly uskutečněny důležité projekty, zaměřené na podporu cestovního ruchu. Například Krkonoše ze sedla kola, Krkonoše – lyžařský běžecký ráj, nebo projekt, zaměřený na autobusovou turistickou cyklodopravu. Svazek stojí i za řadou důležitých aktivit, které podporuje EU.

Hlavním cílem svazku dosud byla podpora turismu v oblasti. „Cestovní ruch byl v regionu vnímán jako ekonomické odvětví. Svazek se proto z větší části cestovním ruchem zabýval. Pro jeho podporu jsme v uplynulém období intenzivně pracovali. Vytvořili jsme a koordinujeme celoplošné projekty, které turismu výrazně napomáhají. Další však není v současné době možné realizovat, naopak je náročné ty stávající udržet a pečovat o ně, abychom je nemuseli redukovat,“ předeslal k tématu staronový předseda Krkonoš Jan Sobotka. V této souvislosti též upozornil, že turismus zdaleka není stěžejním ekonomickým odvětvím pro všechny členské obce a města.

Proto se svazek v dalších letech zaměří na řešení ožehavějšího problému, a tím je hledání pracovních příležitostí. „Žádný investor k nám sám od sebe zatím nedorazil. Musíme se sami starat a nabízet. Máme zájem, aby obyvatelé nepřišli o práci, nebyli nuceni odtud odejít. Počty hostů hospodářské výsledky v regionu zásadně nenavýší. Jestli k nám v současné době přijede ročně pět milionů návštěvníků, nemůžeme počítat, že se v budoucnu jejich počet ztrojnásobí. Naše další působení souvisí i s restrukturalizací závodu Škoda Auto. Ten signalizuje změny, které mohou mít negativní dopad i na další podniky v regionu. Musíme reálně uchopit strategii rozvoje území,“ upozornil Jan Sobotka a dodal, že vznikne studie, která zmapuje stávající situaci a usnadní orientaci na trhu.

„Krkonošská CzechInvest při svazku bude propagovat a nabízet území investorům nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí. Krkonoše s národním parkem jsou dobrou vizitkou a tuto devizu je třeba zúročit. Musíme společně s odborníky vytipovat další priority a vytyčit je jako nástroj pro regionální rozvoj,“ dodal Sobotka a zdůraznil, že v první řadě bude třeba zkvalitnit infrastrukturu. Kvalita příjezdových tepen do středních Krkonoš je podle něj ostudou. „Například komunikace Horka - Studenec, Mrklov, Strážné, Černý Důl – Janské Lázně – Svoboda nad Úpou a další místa jsou lokalitami, do kterých nebylo investováno uplynulých třicet let nic a jsou zatíženy nadměrnou zimní údržbou a tvrdým horským podnebím,“ konkretizoval Sobotka.