V obci si to ale nechtějí nechat líbit. „Nedávno se tu konalo jednání se zástupci kraje a společnosti Oredo (Organizátor regionální dopravy). Dohodli jsme se, že obě strany ještě zkusí přehodnotit svá stanoviska. Původně jsme chtěli mít všechny spoje. Nakonec ty, které pro nás nejsou důležité jsme ze seznamu vyřadili, další dva až tři jsme označili za méně důležité a šest až sedm za významné. Ty jsou nutné pro cesty do školy, zaměstnání či k lékaři. Na jejich zachování trváme. Stanovisko jsme odeslali a uvidíme, jaká bude odezva,“ říká k situaci starostka Lenka Hozová.

Obec při řešení problému spolupracuje i s Batňovicemi, pod něž patří osada Kvíčala. Její obyvatelé také zdejší zastávku využívají. Kromě vlaku tu jiná možnost spojení není. Pokud by k dohodě nedošlo, pro příští jízdní řád by obec již neměla šanci dosáhnout změny. A zřejmě ani v čase budoucím.

Taková situace ale pravděpodobně nenastane. „Domnívám se, že Suchovršice mají docela dobré autobusové spojení, ale vzhledem k osadě Kvíčala, která jiné než vlakové spojení nemá, určitě nedojde k celkovému zrušení spojů. Návrh od obce už jsem obdržel, nevím, jestli zůstane zachováno úplně všechno, ale něco určitě,“ potvrdil předseda výboru pro dopravu zastupitelstva Královéhradeckého kraje Vlastimil Dlab. „Zatím jsme se návrhem ještě nezabývali, ale brzy ho vyhodnotíme a šance, že nedojde k úplnému zrušení tu je. Jasno musí být do 5. září, kdy je uzávěrka termínů pro nové jízdní řády,“ doplnil Denis Sitora z Oreda.

Rušení zastávek se týká také Trutnova, respektive místní části Bohuslavice. Také zde by od konce roku neměl stavět jediný vlak. To komplikuje život například členům zdejšího odboru Klubu českých turistů, kteří každoročně pořádají několik akcí. „Turisté jezdí na pochody zásadně vlakem. Málokdy se stane, že by někdo dorazil autobusem a autem už vůbec ne. Už teď je omezený počet spojů na účasti znát. A pokud by došlo k úplnému zrušení, je to pro nás problém,“ říká Jaroslav Teichman.

Současná situace nenastává v Suchovršicích poprvé. „Co existuje firma Oredo, musíme konstatovat, že dopravní obslužnost se stále zhoršuje. Příkladem může být linka Trutnov – Náchod, která už nejezdí přes Suchovršice ale přes Rokytník. Navazující spojení na Červený Kostelec a Náchod teď nemáme, v Úpici je nutné čekat 55 minut, když se spoj nestihne o 5 minut. Měli jsme autobus ve 12.15 z Úpice pro děti jedoucí ze školy, ten nám taky zrušili,“ vypočítává starostka Hozová.