Již potřetí probíhal projekt dm drogerie markt s názvem Veselé zoubky. Klade si za cíl seznámit žáky prvních tříd se zásadami správné péče o chrup a prevence zubního kazu. Součástí je i výtvarná soutěž. Letos jsou jejím vítězem prvňáci z místní základní školy.

Nadšení bylo velké

Reakcí dětí na vítězství byla obrovská radost, všichni se moc těší na Spejbla a Hurvínka. Cenou pro vítěze je totiž i cesta do známého loutkového divadla v Praze.

„Maminka byla moc šťastná, že se nám to podařilo a pochválila mě i celou třídu," řekl Péťa. Ondra dodal: „Naši říkali, že jsme moc šikovní a že se nám moc daří … a to je dobře ." Další z vítězů Adámek přiznal, že tomu nemohl ani uvěřit. „Moc se těším, když jsem to řekl mamce, byla taky překvapená, ale moc nám to přála a koupila pro celou třídu bonbony, ať si to užijeme."

Davídek doplnil: „Já se strašně těším, měl jsem takovou radost, že jsem to řekl všem v naší firmě, aby to taky věděli a měli radost. A poslední z oslovených, Filípek uzavřel: „Já jsem se doma všem hned pochlubil, naši měli radost a večer jsme si udělali malou oslavu."

A jak první místo mezi mnoha českými školami získali? Prvňáci tvořili projekty, jejichž cílem bylo naučit děti čistit si zuby, volit správný jídelníček a další návyky potřebné pro zdravý chrup.

Hodnotilo se grafické a umělecké ztvárnění projektu, kreativita a originalita, splnění zadání tématu, vliv projektu na prevenci zubního kazu a náročnost zpracování.

„Vyrobili jsme dva vláčky. Jeden jel do Veselého Zoubkova, druhý do Smutného. Tomu odpovídal i obsah jejich vagonů," prozradila učitelka první třídy Dana Rejlová. Tématu zdravých zubů se věnovali ale i v češtině, matematice nebo prvouce. Děti vytvořily také loutkové divadlo nebo obrázky Zoubkových víl.

Výběr byl těžký

O vítězích rozhodovala sedmičlenná porota. Eva Vaněčková, PR manager společnosti dm drogerie markt, našemu Deníku řekla: „Velmi nás potěšil počet přihlášených projektů do soutěže. Upevnilo nás to v myšlence, že cesta, kterou jsme se rozhodli pomoci v prevenci zubního kazu u školáků, je správná. Myslím, že nejen mne, ale i ostatní členy poroty příjemně překvapila kreativita některých škol."

Do programu se v letošním roce zapojilo 35 tisíc dětí z více než 900 základních škol. „Z toho více než 220 osobně navštívili přímo proškolení zástupci dm drogerie," uvedla Ludmila Kubištová, zástupce projektu.