Kvalitu a odbornost služeb mohou během příštích měsíců hodnotit lidé, kteří zavítají na městský úřad v Trutnově. „Snažíme se i nadále pokračovat ve zlepšování služeb, které poskytujeme veřejnosti. Proto jsme se zapojili do projektu Dobrý úřad, jehož hlavní myšlenka právě v hodnocení služeb spočívá," sdělila mluvčí trutnovské radnice Michaela Dědková.

Zmíněný projekt funguje ve všech krajích České republiky. „Stačí vyplnit krátký dotazník a ohodnotit přístup úředníků, se kterými klient při své návštěvě úřadu jednal," sdělil Ivan Adamec, starosta města Trutnova.

U vybraných pracovišť úřadu jsou umístěny stojánky s vizitkami, na které klient může vyplnit e-mail a datum návštěvy úřadu. Vizitku potom lidé vhodí do schránky u východu a následně prostřednictvím emailové schránky vyplní dotazník, který se týká práce úředníka. „Dotazník je možné vyplnit a odeslat nejpozději 5. den od obdržení. Hodnocení je anonymní," vysvětluje Jan Seidel, tajemník trutnovského městského úřadu. „Díky tomuto projektu získáme od klientů úřadu zpětnou vazbu. Můžeme tak vyhodnotit jeho fungování a navrhnout změny ke zvýšení kvality poskytovaných služeb," dodal Jan Seidel.

Podobný projekt ovšem na území regionu nefunguje pouze v Trutnově, kde lidé hodnocení mohou zasílat teprve od počátku týdne. Dobrým úřadem se chtějí stát také v Hostinném a Vrchlabí, hodnoceni už byli také úředníci v Turnově na Semilsku.