VYBERTE SI REGION

Jsme v područí elektroniky. Pozor na e-maily s otazníkem!

Trutnovsko, Semilsko - Nedávný Den off line, do kterého se zapojily dvě školy v Trutnově, rozpoutal diskusi nad současnou nutností využívat techniku.

17.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: www.coolhousing.cz

Bez počítačů, mobilů a tabletů si život totiž neumíme vůbec představit. „Technický pokrok v této oblasti jde neuvěřitelně rychle dopředu. Pro ilustraci – současní školáci na prvním stupni už ani neznají počítačovou myš, natož aby dokázali používat obyčejný psací stroj. Vše je dotykové," poznamenal pedagog Zdeněk Heteš ze ZŠ Mládežnická.

Lidé se stále méně scházejí, ke komunikaci používají sociální sítě a e-mailovou korespondenci. „Jak se dneska sejdu s kamarády, když jim nemohu napsat ani jim zavolat?" Ptal se jeden ze školáků v inkriminovaný den, kdy se jeho škola ocitla bez techniky. „Přece se s nimi domluvíš přímo ve škole," usmíval se učitel. „No jo, vlastně," uvědomil si najednou jednoduchou logiku chlapec. „Jsme opravdu úplnými otroky technických vymožeností. Několikrát jsem i já mimoděk sáhl po mobilu, jestli mi nedošla nějaká pošta, než jsem si uvědomil, že ho vlastně s sebou nemám," přiznal učitel z Mládežnické.

Když se zamyslíme jen nad tím, kolikrát za den prohlížíme například jen běžnou e-mailovou poštu, jaké maily čteme, které upoutají naši pozornost a které rovnou posíláme do koše, dojdeme k překvapivým závěrům. Zajímavé údaje vyplývají i z dostupné statistiky. Zajímavý průzkum prováděla společnost Inveo. Zabývala se tím, jak vnímáme e-maily.

„Tři sekundy. Tak dlouho se v průměru rozhodujeme, zda je pro nás e-mail relevantní či nikoliv. Průměrný člověk čte rychlostí až 250 slov za minutu. Odesílatel e-mailu tak má k dispozici kolem 12 slov, kterými musí okamžitě příjemce přesvědčit, aby pokračoval v jeho čtení dále," zveřejnili zástupci společnosti. Průzkum Movable provedený v loňském roce na vzorku 1,3 miliardy e-mailů poukazuje na fakt, že většina příjemců elektronické pošty po jejím otevření má do několika málo sekund jasno, jestli e-mail otevře, přehlídne nebo přesune do spamu či koše. Do tří sekund se tak rozhodne 51,5 % příjemců, mezi 3 až 15 sekundami 28,7 % příjemců, a více jak 15 sekund potřebuje přemýšlet 19,9 % příjemců.

„Většina lidí se o čtení e-mailu rozhoduje už na základě předmětu. Ten musí být šokující, neotřelý a pravdivý. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 procent. Zvlášť účinný je otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. Pokud je e-mail otevřen, potom o jeho dalším čtení rozhoduje grafika, struktura a první slova. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pokud je použita dostatečně urgentní výzva k akci, nejlépe časově omezená, reakce je zaručena," přiblížil zajímavosti, které vyplynuly z průzkumu Jiří Vaško z Invea.

Autor: Jana Mudrová

17.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Volejbalisté zakončí kalendářní rok domácím dvojzápasem

Turnov - Poslední zastávkou na palubovkách soupeřů byly duely na jihu Čech a v Praze.

S dobovými ski se proháněli po zámeckém parku

Vrchlabí /FOTO/ - Návrat k počátkům lyžování v Krkonoších připomínal 9. ročník Lyžeckých závodů postaru, které se konaly ve vrchlabském zámeckém parku.

Devatero originálních adventních trhů

S blížícími se Vánocemi zaplavují náměstí evropských měst stánky s rozmanitými vánočními dárky, dekoracemi i místními specialitami. Ne všechny adventní trhy ale nabízejí tu samou atmosféru. Vánoční atmosféra se dá zažít i za polárním kruhem, pod zemí či na vodě, zjistil hotelový vyhledávač trivago.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies