Pošta několika občanům kvůli neúplným adresám nemohla doručit dopisy s informacemi o nedoplatcích při vyúčtování za elektřinu.

ČEZ: Chybička se vloudila


Společnost ČEZ domácnosti tedy považovala za neplatiče a mylně jim odstřihla elektrickou energii. „Chybička se bohužel vloudila, celé dvacítce postižených odběratelů se omlouváme. Ještě ve středu večer byli našimi techniky opět připojení,“ řekla mluvčí východočeské skupiny ČEZ Šárka Beránková.
V obálkách s fakturami totiž chyběla přesná adresa s údajem, o jakou městskou část se jedná. „Současný Špindl je konglomerátem čtyř samostatných obcí, které dříve měly samostatné číslování.

Je zde proto čtvero číslování,“ vysvětlil vedoucí špindlerovské pošty Miloš Zlatník. Až donedávna to nikomu nevadilo. Česká pošta ale v dubnu přijala zpřísněné předpisy, podle nichž doručovatel nesmí jakoukoli zásilku bez přesných údajů doručit. A to i když dotyčnou osobu zná. Zásilku pak pošta vrací zpět.

Nastalá situace je podle vedoucího špindlerovské pošty vyústěním dlouhodobého stavu. Už v září musela pošta ze stejných důvodů vrátit 43 dopisů, tentokrát s přeplatky v řádech desetitisíců korun. „Od září jsem se tomu nadstandardně věnoval. Společnost ČEZ jsem na problém písemně upozorňoval. Na straně naší pošty chyba není,“ uvedl Miloš Zlatník.


Přestože pracovníci elektrárenské společnosti chybu týž den napravili, poškození občané se s tím nehodlají jen tak smířit a budou požadovat odškodnění. Za opětovné připojení totiž museli zaplatit 1370 korun. „Celé odpoledne mě to stálo telefonování a nervy a nikdo nám nepomohl. Já nepatřím mezi žádné dlužníky a mě to uráží.

Chci zaplatit telefony, faxy a to, co jsme museli zaplatit navíc,“ uvedla rozhořčeně Marie Vejnarová. „Dotklo se nás to. Budu požadovat odškodnění,“ řekla Vlasta Kropáčková, která nikdy s placením problémy neměla.