Úvahy o budoucím využití letiště v Prostředním Lánově trvají ve městě již delší dobu.

I když je realizace ještě v plenkách, město spolu s většinovým vlastníkem areálu, Leteckou školou Vrchlabí, (majoritu v ní má Aeroklub České republiky), spřádá plány, jak na to. A o originální pohled požádalo i studenty.

Nutná modernizace

Zájem o létání, a to nejen sportovní, ale i o využití letadla jako dopravního prostředku, roste. A tak tu kují plány na zkvalitnění plochy. „Nemyslím, že by to byla vize daleké budoucnosti. Modernizace letiště je reálná zhruba do pěti let. I kdyby se v parametrech, jaké tam jsou, vybudovala jen betonová nebo asfaltová dráha a zázemí pro hangáry, už se kvalita výrazně posune," konstatoval starosta Vrchlabí Jan Sobotka.

Třicet milionů?

Podle propočtů, které jsou už k dispozici, by šlo o investici ve výši kolem 30 milionů korun. „Samozřejmě je třeba hledat potenciálního partnera takové akce, investora. Město má před sebou do dalších let ještě řadu úkolů a takto investovat nemůže," dodal starosta. „Doba se však posunula a lidé letiště budou potřebovat i pro přistávání vlastních letadel," upozornil Jan Sobotka. Jeho zástupce Michal Vávra se též domnívá, že letectví má v regionu velkou budoucnost. „Nebe je naše moře a znamená spojení se světem," řekl Krkonošskému deníku.

Letiště u Vrchlabí očima studentů

Když se něco v Krkonoších stavebně připravuje, bývají často ke spolupráci přizváni mladí lidé, budoucí stavaři a architekti. Jejich neotřelé pohledy bývají svěžím zpestřením příprav. Tak se například před časem podíleli studenti na tom, jak by mohla vypadat Labská bouda, stanice lanové dráhy na Sněžku a podobně. Krkonošský terén je pro ně přitažlivou materií. A tak není divu, že se pustili i do vizí, jak by mohlo eventuálně vypadat letiště v Lánově. Loni zadalo město Vrchlabí ve spolupráci s ČVUT Praha, Fakultou stavební, pod vedením inženýra architekta Miloše Kopřivy zpracování studentských návrhů. „ Práce jsou vytvořeny na základě skutečných technických norem. Stavby využívají moderních materiálů a technologií. Studenti měli za úkol vymyslet i jakousi přidanou hodnotu areálu v podobě možného využití plochy nebo budov mimo hlavní účel a létací sezónu, nebo v případě pro létání nepříznivých klimatických podmínek. Ačkoli se jedná o pouhé studie, dá se říci, že návrhy mladých stavařů nejsou jen výtvory fantazie, ale zakládají se na skutečných a realizovatelných podkladech," míní zástupci města.