Už za půldruhého roku bychom se mezi Jaroměří, Hradcem Králové a Pardubicemi měli vozit moderními pantografy, které jsou schopné jezdit rychlostí až 160 km/h.

Škoda Vagonka dodá Českým drahám celkem 19 nových jednopodlažních pantografů, pět z nich bude jezdit právě na této frekventované trati.

První soupravy by výrobce měl dodat v polovině roku 2012, do jara 2014 by měly být dodány všechny vozy. Všech pět souprav nasazených ve východních Čechách bude třívozových, z toho vždy jeden bude bezbariérový.

Snadný nástup všem cestujícím má podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského umožnit jednak snížený nástupní prostor ve výši moderních nástupišť a také dveře ovládané tlačítky, které budou za jízdy blokované.

„Výhodou nízkopodlažního řešení a širokých dveří je také zkrácení doby nástupu a výstupu cestujících. V bezbariérovém řešení bude rovněž WC s uzavřeným systémem. Moderní interiér prosvětlený velkými okny bude klimatizovaný. Cestující budou mít k dispozici sedačky potažené textilním potahem.

O průběhu cesty dostanou pasažéři informace prostřednictvím audiovizuálního informačního systému. Soupravy budou vybaveny také univerzálním prostorem pro umístění kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel,“ dodal Šťáhlavský.

V třívozové soupravě bude k sezení 241 míst, z toho 232 ve druhé cestovní třídě. Za všech devatenáct vozů ČD zaplatí 2,5 milardy korun, 40 procenty na zakázku ale přispěje EU.

Kamil Dubský