Mosty, které tak mohly být už letos opraveny, se nutného zásahu stavebníků dočkají až v příštím roce. „Celou letošní stavební sezónu jsme čekali, jak ÚOHS rozhodne. Leželo to tam na stole deset měsíců! I proto se už nebudeme odvolávat a nebo podávat rozklad rozhodnutí,“ komentoval včera hejtmanův náměstek Martin Sepp.

Liberecký kraj chce podle jeho slov každý most vysoutěžit zvlášť, nikoliv v jednom balíku, a pustit se do oprav co nejdříve.

Připomeňme, že antimonopolnímu úřadu vadily podmínky, jaké v původním tendru byly vypsány.

Požadavkem, aby při přihlášce více dodavatelů měl jeden z nich obrat ve výši minimálně 80%, se prý dopustil diskriminace. Liberecký kraj s tímto výkladem nesouhlasí, prý mu podnastavené podmínky pomohly ušetřit. „Svědčí o tom i 9 přihlášených společností a to, že jsme ušetřili 100 milionů,“ uvedl v pořadu Události a komentáře na ČT1 Martin Sepp.

Na stranu ÚOHS se ale postavila například krajská opozice, která tendr kritizovala od počátku. „Je třeba říct, že výběrové řízení bylo zvláštní už od začátku. U otevírání obálek například vůbec nebyl předseda kontrolního výboru. Neprobíhalo to standardně,“ poznamenal Martin Půta, zastupitel za sdružení Starostové pro Liberecký kraj.

Na opravu mostů si už v minulosti vzal Liberecký kraj úvěr 500 milionů korun. To bylo ale ještě před povodněmi. Ty narušily dvě stovky mostů. Necelá polovina všech mostů patřících kraji ale byla špatná ještě před nimi. Patřil mezi ně i most v Břevništi, který je nyní zcela uzavřen a nutí lidi jedoucí do Hamru na Jezeře volit buď pětadvaceti kilometrovou objížďku a nebo zakázanou cestu po polní cestě.

Tomáš Lánský