VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychleji vlakem do Hradce? Za pět let nejdřív

Východní Čechy - Přestavba železnice mezi Chrudimí, Pardubicemi a Hradcem Králové na modernější bude. Jen vydržet.

2.6.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Tuto větu slýcháme už několik desetiletí. Stejně dlouho se odkládá i termín realizace. Stále je to zhruba za pět let. Takže kdy se opravdu dočkáme zdvoukolejnění tratě mezi Pardubicemi a Hradcem Králové a zrychlení vlaků na 160 km/h, je ve hvězdách. První etapa, zdvoukolejnění úseku mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem, je nyní naplánována zhruba na rok 2013.

„Brzké zahájení této stavby je jednou z našich priorit, a je také zakotveno v našem strategickém plánu. Zahájení projektu předpokládáme v letech 2011 až 2013,“ uvedl včera mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

A skepsi kolem neustálého odkládání termínu – ještě před dvěma lety se mluvilo o zahájení v roce 2008 – potvrzuje Hallova odpověď na otázku, zda má SŽDC na stavbu sehnané peníze. „Pevně v to věříme,“ uvedl Halla. Jednou ze záruk má být podle něho fakt, že je tato stavba navržena ke spolufinancování Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Doprava.

Jsou to spíš špatné zprávy. Zdvoukolejnění trati by přitom bylo potřeba, dvacetikilometrový úsek mezi Pardubicemi a Hradcem je nyní na hraně svých kapacitních možností. Vlaky tu v každém směru jezdí každou půlhodinu a musejí na sebe kvůli křižování ve Stéblové čekat.

V současné době, kdy státní úřady omezují veškeré investice, leží projekt na ministerstvu dopravy, kde čeká na schválení. A tady se může skrývat největší zádrhel.

Projekt má sice za sebou územní rozhodnutí, ministerstvo si ale vyžádalo ještě vypracování dopravně–technologické studie pro posouzení dopravní kapacity celé trati z Hradce Králové až do Chrudimě. Bez něj nemusí být investiční záměr vůbec schválen.

V příštím roce by podle příslibu úředníků mělo následovat vypracování projektové dokumentace a pak stavební řízení. Na úsek ze Stéblové do Opatovic je už schválená i EIA (posouzení vlivů na životní prostředí) .

2.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nové digitální hodiny nad ZPA

Ukáží datum, čas, teplotu. Na budovu ZPA se v pátek vrátí digitální hodiny

Ilustrační foto

Tatran zabral, Úpici se vyplácí Kuchta

Právě jsme se narodili - duben 2017

Trutnovsko, Pojizeří /HLASUJTE/ - Svým hlasováním můžete rozhodnout o nejhezčím miminku měsíce Krkonošského deníku. Každý měsíc odměníme od ledna 2017 pouze jedno miminko.

Cesta ke slavnému pískovci? Trhaviny, bagry a sbíječky

Kohoutov - Dvakrát do roka se z vyhnánovského lomu ozvou mohutné detonace. To když Josef Synek se zaměstnanci uvolňuje plastickými trhavinami ze skály obrovské pískovcové bloky. K jedinému odstřelu použije až 300 kilogramů trhaviny.

AKTUALIZOVÁNO

Klára Dostálová se vzdala mandátu krajské zastupitelky

Hradec Králové - Už žádné dohady o neslučitelnosti funkcí. Klára Dostálová (ANO) v pondělí rezignovala na svůj post krajské zastupitelky.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies