„Naprostá většina města tak bude v tomto směru vyřešena. Zbude jen Prkenný Důl. To by měla být následující etapa, ale netroufnu si říct kdy. Výhledově s tím ale počítáme, vždyť je to rekreační oblast. Navíc by se pak mohly napojit i Rýchory,“ říká starosta Miroslav Vlasák.

„Začala se stavět stoka A1 v Dělnické, což je vlastně první ulice směrem od Žacléře a bude se postupovat dál k Červené kolonii. Současně se rozběhly práce na kanalizačním sběrači pod objektem bývalého zahradnictví až po čerpací stanici pod zahradami,“ přiblížil současné dění jednatel a ředitel Technických služeb Daniel Luštinec.

Práce jsou součástí projektu Rozšíření kanalizace a zásobování města Žacléř pitnou vodou – 1. etapa. „Na to se podařilo získat dotaci z operačního programu Životní prostředí. Celé je to zhruba za 23 milionů, na město zbude asi 6. Na kanalizaci v Bobru jdou peníze ze složitě znějícího programu Ochrana a racionální hospodaření s vodami povrchovými a podzemními na polsko-českém pohraničí. Tenhle projekt je financován z operační programu Přeshraniční spolupráce Česká republika – Polsko. A jeho součástí je také nákup tlakosacího vozidla za 5,4 milionu korun. Tady dotace z unie pokryjí 90 procent nákladů,“ přiblížil financování starosta Miroslav Vlasák.Vozidlo, které nedávno Technické služby převzaly, primárně slouží k čištění kanalizačních stok a přípojek, lze jej však použít též jako fekální vozidlo na vývoz jímek a domovních čistíren odpadních vod.

„Součástí vozu je také revizní kamerový systém. Jedná se o kameru s rozlišením 440.000 pixelů instalovanou na samojízdném vozíku s pohonem 4x4, kabelový buben se 100 metry kabelu a řídící přístroj s 15“ monitorem, ovládacím pultem a klávesnicí. Integrovaný monitor zobrazuje aktuální obraz, stav počítadla metrů, datum, čas, sklon a podobně,“ představil technické možnosti vozu a příslušenství Daniel Luštinec. To by mělo přispět ke zkvalitnění péče o kanalizační systém města a pomáhat předcházet haváriím a nežádoucím dopadům na plynulé odvádění odpadních vod.