Allianz pojišťovna vydává již pošesté přehled nejrizikovějších úseků na tuzemských silnicích za poslední tři roky.

MAPA JAKO VODÍTKO

Motoristům může Allianz Automapa posloužit jako cenné vodítko, kterým silnicím je lepší se raději vyhnout. V Královéhradeckém kraji by si podle ní měli dávat největší pozor na silnici I/16 v Trutnově, a to konkrétně v úseku Pražské ulice. Ve sledovaném tříletém období tam došlo k osmi nehodám, které si vyžádaly tři těžká zranění. Nutno podotknout, že jde o frekventovanou městskou část a silnice je páteřní komunikací s poměrně značnou dopravní zátěží.

Aktualizovaná mapová analýza vychází z databáze jednotné dopravní vektorové mapy, ve které jsou lokalizované všechny dopravní nehody v České republice evidované Policií ČR. Jsou v ní identifikována místa nejčastějších dopravních nehod s vážnými osobními následky v letech 20132015. Stejně jako v předchozích ročnících této analýzy byly i nyní posuzovány také dálnice a silnice I. třídy.Motoristé by měli v Královéhradeckém kraji zbystřit také na silnici I/33 vedoucí z Hradce Králové do Jaroměře. U Předměřic nad Labem (asi pět kilometrů od Hradce Králové) došlo za poslední tři roky k devatenácti dopravním nehodám, které přinesly osm těžkých zranění.

Třetím nejhorším místem, co se nehodovosti v Královehradeckém kraji týká, se stala silnice I/33 u České Skalice v okrese Náchod. Na křižovatce u Říkova (na okraji České Skalice) došlo v posledních třech letech k sedmi dopravním nehodám, které měly za následek jedno úmrtí a dvě těžká zranění.

BEZPEČÍ PRO CHODCE

O tom, že zmíněný trutnovský úsek je nebezpečný, vědí pochopitelně i na zdejší radnici. Proto se město rozhodlo, že v místě, kde je parkoviště U Studny, nechá vybudovat ochranný přechodový ostrůvek. „Chceme tak zvýšit bezpečnost občanů při přecházení páteřní komunikace v centru města, kde je frekventovaný provoz," vysvětloval již v polovině září starosta Ivan Adamec. Nejde o jediný zásah tohoto typu ve městě. Další dva přechodové ostrůvky jsou v ulici Náchodská u Ekvity a Benziny. Investice do všech představuje téměř milion korun.

Trutnovská opozice před časem navrhovala, aby v úseku inkriminované silnice, vedoucí od jednoho kruhového objezdu k druhému, byl instalován radar na měření rychlosti. Automobily tam totiž podle mínění některých opozičních zastupitelů nedodržují rychlost. Tento návrh však nebyl vyslyšen.