VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Více spojů, křičí obce

Liberecký kraj - V Mníšku chtějí, aby autobusy jezdily jinak.

18.2.2012
SDÍLEJ:

ČSAD Liberec. Ilustrační foto.Foto: Foto:Deník

Dilema, jak vyjít vstříc obcím a nenaštvat cestující, teď řeší KORID LK, koordinátor veřejné dopravy v kraji. Starostové převážně menších a odlehlých vesnic mu adresují prosby o změny jízdních řádů. Argumentují tím, že jejich občané se nemají jak dostat k lékaři, do školy či zaměstnání.

Příkladem takové obce je například Mníšek. Jeho část Fojtka leží mimo hlavní tah na Frýdlant a kdyby sem autobus zajížděl tak často, jak by si místní přáli, otrávilo by to cestu drtivé většině pasažérů, kteří do Fojtky nejedou. Přesto chce starosta Roman Slezák lepší dopravní dostupnost.

„Nechceme žádný nadstandard, pouze aby autobusy jezdily tak, jako dříve. Aby jel ranní spoj do Liberce, odpolední školní linka a večerní pro občany, co se vracejí z odpolední směny,“ řekl Deníku starosta. Ani jeden z nových spojů do Fojtky místním nevyhovuje. První ranní jede až v půl osmé ráno, noční do Fojtky nezajíždí vůbec.

Jednatel KORIDU LK Jiří Hruboň připouští, že ke změně jízdních řádů letos v červnu ještě dojde, odmítá však, že by do nich byly všechny připomínky zaneseny.

„Jízdní řád je puzzle, které se musí poskládat tak, aby vyšlo vstříc jednotlivci, ale nepoškodilo dalších 20 lidí. A to přesně tady hrozí,“ varoval Hruboň. Kdyby podle něj večerní spoj, jedoucí do Frýdlantu a ještě dál do Bogatyně, zajížděl do Fojtky, kde vystoupí třeba jen dva lidé, ostatním 40 lidem to cestu dost znepříjemní. Autobus se totiž ve Fojtce nemůže otočit, musí jet na konec obce a zase zpět. Časová prodleva až 15 minut.

Podle Jiřího Hruboně by bylo praktičtější nasadit na tuto linku minibus, který by svážel lidi dolů do Mníšku, kam jede více spojů. Minibus by podle něj ušetřil třetinu nákladů a ty by se mohly investovat do častějších jízd.

„Jakmile budeme znát přesné požadavky a obec jasně řekne, kolik peněz je schopna přispět, můžeme se bavit o změně jízdních řádů. Krajská pokladna také není bezedná,“ připomněl jednatel.

Důležité je také zmínit, že změna jedné linky může způsobit rozpad celého jízdního řádu na daném spoji. Vytrhávat proto jediný segment, na který jsou napojeny další vazby, Liberecký kraj příliš nechce.

Tomáš Lánský

18.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nové digitální hodiny nad ZPA

Ukáží datum, čas, teplotu. Na budovu ZPA se v pátek vrátí digitální hodiny

Ilustrační foto

Tatran zabral, Úpici se vyplácí Kuchta

Právě jsme se narodili - duben 2017

Trutnovsko, Pojizeří /HLASUJTE/ - Svým hlasováním můžete rozhodnout o nejhezčím miminku měsíce Krkonošského deníku. Každý měsíc odměníme od ledna 2017 pouze jedno miminko.

Cesta ke slavnému pískovci? Trhaviny, bagry a sbíječky

Kohoutov - Dvakrát do roka se z vyhnánovského lomu ozvou mohutné detonace. To když Josef Synek se zaměstnanci uvolňuje plastickými trhavinami ze skály obrovské pískovcové bloky. K jedinému odstřelu použije až 300 kilogramů trhaviny.

AKTUALIZOVÁNO

Klára Dostálová se vzdala mandátu krajské zastupitelky

Hradec Králové - Už žádné dohady o neslučitelnosti funkcí. Klára Dostálová (ANO) v pondělí rezignovala na svůj post krajské zastupitelky.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies