Trasa je součástí dálkové Labské stezky, která má vést až k Severnímu moři.
Od hradeckého Hučáku (50.2067986N, 15.8259322E), který zdobí pohádkově vyhlížející elektrárna, se vydáváme po pravém břehu Labe. Opticky by se sice mohlo zdát, že jsme vlevo, ale k rozlišení břehů se používá směr po proudu toku. Po necelých třech kilometrech se před vámi objeví kamenný most na Pláckách (50.2302881N, 15.8247219E), přes který se dostanete na druhý břeh řeky. Právě zde je oficiální začátek cyklostezky, nechybí zde ani základní kámen.
Pár stovek metrů je zde cesta rozdělená na dva směry, oboje dost úzké, takže pozor při předjíždění pomalejších kolegů. V Předměřicích (50.2570747N, 15.8258164E) opět překřižujete most na druhou stranu, pozor na provoz, jedete po klasické silnici.
Právě po odbočení opět k řece projíždíte první nevábné místo, vedle cesty je totiž firma na zpracování plastu a papíru. V letních dnech to zde nepříjemně zapáchá, ale po pár desítkách metrů si už zase můžete užívat příjemnou přírodu.
U železného mostu v Lochenicích zabočuje cyklotrasa ostře vlevo. Pět set metrů tak musíte strávit na silnici a překonat také železniční přejezd. Ostatně po chvilce narazíte na další. Ten už je ale mezi loukami opět na hezké asfaltové cestě, která vás provede kolem přírodní rezervace Trotina. Cesta vás dovede až do smiřického zámeckého parku, projet musíte kolem čističky odpadních vod, což je další méně přitažlivé panorama. Ostatně podobný pohled vás potká o několik kilometrů dál před Josefovem.
Cestou se nezapomeňte stavit ve smiřické kapli Zjevení Páně (50.2975800N, 15.8729200E). Základní kámen byl položen roku 1699. Interiér je jednotně barokní, hlavně kvůli rychlosti stavby je národní kulturní památkou a jednou z nejkrásnějších staveb vrcholného baroka na sever od Alp. Autorství stavby, je přisuzováno Kryštofu Dienzenhoferovi (1655 1722) anebo Janu Blažeji Santinimu (1677 1723). Nejde to spolehlivě určit, neboť ve stavbě jsou prvky typické pro oba stavitele a stavební plány a písemnosti ke stavbě se nedochovaly.
Cyklostezka ale pokračuje dál. Tady dejte pozor, abyste nezabloudili. Musíte přejet hlavní silnici a kolem střelnice se dostat opět na břeh Labe. Asfalt vás dovede až k železnému mostu v Josefově (50.3373089N, 15.9172731E), který musíte přejet. Na pár kilometrů se tak vzdálíte od Labe a pojedete po levém břehu Metuje.
Zastavit se zde můžete právě v dochovaném opevnění pevnosti z 18. století. Jedná se o nejrozsáhlejší podzemní komplex s chodbami v délce téměř 45 kilometrů.
Pokračujme ale dále k cíli. Za tenisovými kurty odbočíte vlevo, za mostem se dáte vpravo směrem na Rychnovek, po pěti stech metrech opět zatočíte vlevo a dostanete se na asfaltovou cyklostezku. Až uvidíte most, vydejte se vlevo a za ním hned vpravo mezi řadové domy. Tam vás čeká první stoupání, než sjedete k Úpě. Cesta vás zavede k dalšímu kopečku k hlavní silnici na Náchod, kterou podjedete a mezi domy se objevíte až u krematoria.
Za ním je další kopec, tentokrát ho ale pojedete dolů. Dejte pozor, část je klasická polní cesta, asfalt najdete až níže. Přes Heřmanice, Brod nad Labem na vás čeká konečně vytoužený cíl Kuks (50.4008411N, 15.8901250E).
Místní hospital a Braunův betlém jsou nejúspěšnějšími zástupci Královéhradeckého kraje v soutěži o nejlepší českou destinaci.