Ukončení oprav na Kryblici, vybudování jihozápadního obchvatu a přivedení dálnice do blízkosti města. To jsou možnosti, jak aspoň částečně zlepšit dopravní situaci.
Vyplývá to z informací, které našemu deníku poskytla trutnovská místostarostka Hana Horynová při včerejším Dnu s Deníkem. V rozhovoru připustila, že se zejména v dopravní špičce auta pohybují městem velmi pomalu, kolony vznikají především v Polské a Náchodské ulici. „Po opravách na Kryblici bude opět možné vjíždět do sídliště i u školy. Tím se sníží počet aut mířících do Polské ulice u supermarketu Lidl,“ uvedla.
Ulevit dopravě by mohla dálnice z Hradce Králové přes Trutnov do Polska. „Její vybudování ale není v moci města. O její výstavbě musí rozhodnout vláda,“ upozornila Horynová. Městu by rovněž pomohlo vybudování jihozápadního obchvatu nad volanovským Siemensem.
Lidé kritizují rovněž nedostatek parkovacích míst. Podle místostarostky město neustále hledá možnosti, jak situaci zlepšit. „Za poslední roky jsme vybudovali asi šest parkovacích ploch a stále to nestačí. Nárůst automobilismu je obrovský. Pomohla by výstavba parkovacích domů, a to jak na Zelené louce, tak třeba v centru města. Pozemky máme vytipované, jde jen o to, aby se našel vhodný investor. Město zatím nepočítá s tím, že by se pustilo do výstavby parkovacích domů,“ dodala.

Celý rozhovor zde:

 

1, Zejména vdopravní špičce se auta pohybují městem velmi pomalu, kolony vznikají především vPolské a Náchodské ulici. Jak by město mohlo ulehčit dopravě?

„Myslím si, že je to přechodná doba. Nyní se opravuje páteřní komunikace přes sídliště na Kryblici a auta ze Struhy nemohou odbočovat u základní školy. Veškerá doprava tak musí přes Polskou až kbenzínce OMV přes kruhový objezd u supermarketu Lidl. Situace se tak zpomaluje. Záleží ale rovněž na umění řidičů, jak zvládají auto a moderní křižovatky. Věřím, že se situace na Polské a Struze zlepší, až skončí první a třetí etapa rekonstrukce silnice na Kryblici. Pak už bude znovu možné vjíždět do sídliště i u základní školy. Tím se zmírní počet aut vjíždějící do Polské ulice.“

2, Přispělo by ke zlepšení dopravní situace ve městě dálnice, o které se uvažuje na trase zHradce Králové přes Trutnov do Polska?

„Samozřejmě by zřejmě pomohla, určitě by páteřní silnici přes město odlehčila. Vybudování dálnice ale není vmoci města, o její výstavbě musí rozhodnout vláda. Trutnovu by určitě měl pomoci jihozápadní obchvat, který máme vúzemním plánu města. Vedl by pod výzkumným ústavem (nad volanovským Siemensem – pozn. redakce) směrem ke Družbě. Odlehčilo by se tak lokalitě, kterou auta projíždějí kolem Horalky směrem na hory. Shustou dopravou se potýká více měst vrepublice. Trutnov je na tom poměrně dobře, existuje řada měst, kde je situace výrazně horší.“

3, Někteří lidé si stěžují na problémy sparkováním. Část obyvatel kritizuje nedostatek místa pro stání vcentru, pracující vracející se později zpráce zase nemají místo pro auta na sídlištích. Čím by se dala situace zlepšit?

„Vždycky existují šance, jak situaci zlepšit. Pomohly by parkovací domy, a to jak na Zelené louce, tak třeba vcentru města. Pozemky máme vytipované, jde jen o to, aby se našel vhodný investor pro tyto záměry. Město vsoučasné době nepočítá stím, že by postavilo parkovací dům. Při každé rekonstrukci silnic vsídlištích se snažíme získat nová místa pro parkování. Nebo hledáme i jiné způsoby. Například stavbou Family Centra vzniknou na Zelené louce desítky nových parkovacích míst. Vminulosti se například povedlo získat další parkovací místa pro zimní stadion a plavecký bazén u obchodu Lidl. Za poslední roky jsme vybudovali šest velkých parkovacích ploch a stále to nestačí. Nárůst automobilismu je obrovský. Snažíme se ty problémy řešit a hledáme nové možnosti.“