V půl deváté večer, kdy byl požár oznámen s tím, že v dílně hoří auto, zpod něhož šlehají plameny, operační středisko nejprve vyslalo na místo profesionální hasiče z Říčan a z Benešova i jednotku místních dobrovolných hasičů, připomněla mluvčí Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje Tereza Fliegerová. „Vzhledem k dislokaci byla ke spolupráci požádána také jednotka HZS hl. m. Prahy ze stanice Chodov,“ konstatovala.

Likvidace požárů s elektrickým pohonem vyžaduje jiný postup, než když vzplane auto se spalovacím motorem – a není to jednodušší. Hasit hořící baterie totiž bývá náročné. V tomto případě došlo nejprve na použití hasicích přístrojů. Umožnily požár zdolat, ale ne zcela zlikvidovat. „Pod kola umístili hasiči kluzné klíny, které umožňují snadnější manipulaci s vozidlem. To poté bylo možné za pomoci navijáku vytáhnout mimo budovu,“ přiblížila Fliegerová další postup.

Zdroj: Youtube

Venku došlo na dohašování, kvůli kterému velitel zásahu povolal kolegy z Mladé Boleslavi se speciálním vybavením určeným na hašení pneumatik a elektromobilů. Další posily dorazily z Říčan, odkud byla kvůli zajištění dostatku vody povolána jednotka dobrovolných hasičů s cisternou. „Ta do té doby držela pohotovost na vlastní zbrojnici, aby byla zachována akceschopnost v případě vzniku další události v hasebním obvodu říčanské stanice. Poplach tak byl vyhlášen dobrovolným hasičům z Mnichovic, kteří převzali zálohu na vlastní zbrojnici,“ přiblížila Fliegerová, jak čestlický požár postupně zaměstnával další jednotky.

Přímo v Čestlicích, kde už byl žhnoucí vůz vytažený na volném prostranství, hasiči pokračovali v jeho ochlazování vodou. Nakonec došlo na ponoření celého auta. „Vozidlo bylo za pomoci jeřábu přemístěno do kontejneru a následně zalito vodou, aby nemohlo dojít k dalšímu nežádoucímu hoření – a bylo stále ochlazováno,“ upřesnila Fliegerová. S tím, že kvůli dohledu zůstali na místě nejenom členové dobrovolného sboru z Čestlic, ale i říčanští profesionálové.

Zničený vůz, který patří do kategorie plug-in hybridních vozidel, má zůstat ponořený do pondělka. Tehdy firma, v jejímž areálu k maléru došlo, očekává příjezd zástupců výrobce. Za jejich účasti má dojít na zkoumání příčin požáru.