Lepší úvod si Lionel Messi po přestupu z francouzského Paris Saint-Germain do Interu Miami ani nemohl přát. Argentiská superstar si v deseti zápasech připsala jedenáct branek a tři asistence.
Rodák z Rosaria si okamžitě podmanil fanoušky ve Spojených státech amerických a vyvolal rekordní zájem o fotbal. Nedělní duel Interu Miami proti Los Angeles FC je z pohledku hodnoty lístků tím nejdražším, který se na půdě USA odehraje.
Průměrné ceny vstupenek na zápasy, ve kterých nastupuje Messi, se pohybují okolo 700 dolarů (přibližně 16 tisíc korun). Jde o nárůst 527 procent oproti průměrné sumě, kterou fanoušek Major League Soccer zaplatil před přestupem hvězdného útočníka do Miami.
Přeprodané lístky za tisíc dolarů
Messiho premiérový zápas v MLS sledovalo v Red Bull Areně 26 276 diváků a New York poprvé v sezoně vyprodal domácí zápas. Podle agentury AP se vstupenky na utkání přeprodávaly až za tisíc dolarů (asi 22 tisíc korun).
Nedělní zápas proti loňskému vítězovi poháru MLS bude z pohledu ceny ještě extrémnější. Nejlevnější vstupenky na utkání totiž začínají na 785 dolarech (zhruba 17,5 tisíc korun), ty nejdražší stojí 1918 dolarů (téměř 43 tisíc).
„Messi mánie“ přesahuje i prostor zeleného pažitu. Apple uvedl, že předplatné jeho fotbalového streamovacího balíčku prudce vzrostlo po Messiho červencovém příchodu. Adidas zase řekl, že poptávka po dresu sedminásobného držitele ceny Zlatý míč je „skutečně šílená“, což vyvolalo nahromadění objednávek až do konce října.
V současné době souvisí osm nejprodávanějších dresů na populárním webu Soccer.com se jménem Lionela Messiho, včetně dresu Interu Miami či Argentiny. Floridský celek je aktuálně nejžádanějším klubem Major League Soccer ve všech státech USA kromě Vermontu. Dříve byl dres Interu Miami nejpopulárnějším pouze na Floridě.