Po roce se vrací na scénu jedna z nejslavnějších soutěží motoristického sportu v historii. S vynucenými přestávkami se už od roku 1913 jezdí Mezinárodní motocyklová soutěž enduro, obvykle známá pod hlavičkou „Šestidenní".

Celý kolotoč se tentokrát sejde v Německu a ve startovní listině lze najít také české kluby. Kromě reprezentační zlaté a stříbrné, tedy dospělé a juniorské výpravy, se v závodnickém poli objeví také pět dalších klubů. Mezi nimi nebude chybět ani tým Motosportu Bozkov.

Popáté v řadě

Když se před dvěma lety Šestidenní jela v Mexiku, byli to právě Bozkováci, kteří jako jediní reprezentovali Českou republiku. V soutěži tehdy chyběly i profitýmy z tradiční účastnické země.

Nyní, na podniku ve střední Evropě, bude konkurence větší, protože Německo je nejen pro Evropany snadno dostupným tábořištěm. S jakými cíli tedy může skromný tým z Pojizeří do Saska na svou pátou mezinárodní soutěž v řadě odjet?

„Matematika je taková, že když vydrží technika, tak se dá dosáhnout na umístění na špici i bez výrazně dobrých dílčích výsledků. Podstata soutěže je ve spojení výsledku s technikou," řekl Krkonošskému deníku manažer Motosportu Bozkov Stanislav Doubek s tím, že by při správné konstelaci okolností tým chtěl vylepšit 17. místo z loňského působení na finské půdě.

Rozpad sestavy

Sestava Bozkova nakonec doznala oproti původním plánům výrazných změn. Konečnou trojici, která se vypraví na centrální stanoviště na slavný okruh Sachsenring (známý například díky Velkým cenám silničních motocyklů), tvoří prakticky veteráni Miroslav Hanč, Jan Kudrnáč a Milan Kurfiřt. Původně přitom byla nominována bratrská dvojice Hádků. Starší Lukáš se však nešťastně zranil při tréninku, Jiří pak dostal pozvánku do prestižního juniorského družstva Solarco Czech Enduro junior team Kolín.

„Pro náš oddíl je určitě dobré, že si ho juniorka všimla. Nepojede sice za reprezentaci, ale za klub, který ji je hodně blízký. Je to pro nás skvělá vizitka, protože jinak by jel za nás. A kdyby se nezranil jeho bratr, tak máme naopak mladý tým," dodává s úsměvem Doubek a pokračuje: „Celkově nemáme ambici zvítězit, ale naše radost je v tom, že to děláme s kluky, kteří se dobře znají a kteří jsou blízko našemu klubu. Je to také otázka peněz a kondice. Závodník musí být zkušený a musí něco vydržet. Neexistuje, aby někdo po dvou dnech řekl, že ho bolí zadek. I proto jsme při donominování sáhli pro osvědčeného Míru Hanče."

Závodní kolotoč se v Německu rozjede 24. září. Výprava z Bozkova však vyráží už v úterý, protože před samotným začátkem je třeba důkladně si projít veškeré tratě. Ve čtvrtek pak za startujícími dorazí také zbytek patnáctičlenného realizačního týmu.

Měsíční přípravy zhodnotí šest dnů

Na všechny zúčastněné čeká fyzicky hodně náročná soutěž. Není výjimkou, že se často objeví zdravotní komplikace, samozřejmostí pak je také technický servis, kterým všechna družstva musí disponovat. Jak již bylo řečeno, pokud se obě složky dokážou skloubit tak, aby nepůsobily výraznější problémy, mají šanci uspět i menší kluby.

Samotných šest finálových dní je však už jen třešničkou na dortu. Startu na Šestidenní totiž předchází celá řada příprav, které se natáhnou prakticky do celého roku.

„Celá účast Motosportu Bozkov si vyžádala náročné několikaměsíční přípravy a musím tímto poděkovat za důvěru a opětovnou pomoc našich sponzorů, kteří nám vyšli vstříc. Bez jejich pomoci bychom se nikdy podobné akce nemohli účastnit," je si například vědoma třetina bozkovské výpravy Jan Kudrnáč.

O tom, jak se bude jezdcům ze Semilska na slavné Šestidenní dařit, se čtenáři budou pravidelně dozvídat také z Krkonošského deníku!