Druhý ročník seriálu se jede stejně jako loni pod záštitou mistra světa v motokrosu družstev a vícemistra světa motokrosu třídy do 125 ccm Jiřího Churavého.

Pořadatelem jilemnických závodů je Autoklub Krakonoš Jilemnice, který má dlouholetou tradici. V šedesátých a sedmdesátých letech pravidelně pořádal Mistrovství ČSSR v motocyklových soutěžích a vrcholem pořadatelské činnosti AK Krakonoš byl významný podíl při pořádání motocyklové olympiády, tedy Mezinárodní šestidenní motocyklové soutěže v letech 1957, 1963 a 1972.

Po roce 1975 se činnost AK Krakonoš soustředila na soutěže automobilů v ekojízdě, na školy smyků a v neposlední řadě na Automobilové orientační soutěže, které se jezdí do současnosti jako Mistrovství ČR. Autoklub stál také při zrodu závodů automobilů do vrchu na silnici Štěpanice – Benecko.
V současnosti se AK Krakonoš vrací k motocyklovým soutěžím. Vznikl tým, který je složený jak ze zkušených jezdců, kteří si již nějakými kluby prošli v minulosti, tak z mladých a nadějných jezdců.

Motocyklové závody o víkendu odstartují nejmladší. Start dětských kategorií do 50 a do 65 ccm je v sobotu naplánován na devátou hodinu a pojede se ve dvou desetiminutových rozjížďkách. Hlavní závod odstartuje v sobotu v 11 a druhá rozjížďka ve 14 hodin. V neděli se pojede od 10 hodin.
Na Jilemnickou trať pozval všechny příznivce hlavní organizátor závodů Tomáš Macháček.

Jak probíhají přípravy na letošní závod v Jilemnici?
Přípravy jsou v plném proudu. Sice jsme v mírném skluzu, ale do závodů bude vše na 100% připraveno.

Co nového letos chystáte?
Nějakou bombastickou novinku nechystáme, spíš se držíme toho, co se loni osvědčilo. To znamená nějaká zajímavá místa na trati, ať se divák má co koukat, dva stánky s občerstvením možná doplní ještě jeden v zajímavém úseku.

Kudy přibližně povede trať, jak bude náročná a kde chystáte depo?
Trať vychází z loňska, i když bude obměněna. Z důvodů sklizně a setby na další rok jsme byli nuceni vynechat úsek na Jilemnici. Naopak jsme ji protáhli směrem na Peřimov. Náročná bude podle počasí. I za sucha obsahuje náročnější místa, za mokra bychom museli asi některé úseky vynechat. Depo bude umístěno jinde než loni. Protože se nejede na Jilemnici, přesunuli jsme centrum do Mříčné. Příjezd bude značen šipkami a bude zde i parkoviště pro diváky, což byl vloni docela problém.

Poradíte divákům, kam se mají jít podívat, aby jim neutekla nejzajímavější místa a kudy se k nim dostanou?
Zajímavých úseků bude hned několik. Samozřejmě to bude start, kam na další kola závodu chystáme „oblíbené“ klády. Dále je to vykácený les kousek od startu (pohledem diváka, jezdec tudy pojede do cíle kola – pozn. red), kde bude opět několik sjezdů a výjezdů. Dalším úsekem známým z loňska je sjezd kaňonem a novinkou v letošním ročníku bude zajímavý průjezd, nechci říct, bažinou, ale bude tam měkko. Jen prosíme diváky, aby se po trati pohybovali opatrně a pokud možno pěšky. Neradi bychom viděli diváky na motocyklech a čtyřkolkách na sousedních pozemcích.

Váš AK Krakonoš přivedl seriál na myšlenku organizovat i dětské závody, potažmo vložit do celého podniku i seriál pro děti? Jak bude dětská trať náročná?
Jsme rádi, že se děti prosadily do celého seriálu, protože je potřeba nechat mladé mezi sebou srovnávat svoje schopnosti a nejlépe to jde na závodech. Co se trati pro děti týká, ještě nejsme úplně rozhodnuti. Buď pojedou jen na poli, možná přes nějaké překážky a nebo je pustíme i do výjezdů. Rozhodneme až těsně před závody s přihlédnutím k počasí. Možná bude odlišná trať pro padesátky a pětašedesátky. Ale ještě uvidíme.

(ms)