Tak bude vypadat setkání posádek soutěžních automobilů v krkonošské metropoli při Rally Krkonoše. Po loňské úspěšné premiéře HBV Motorsport pořádá i druhý ročník. „Přihlášeno je 65 posádek,“ oznámil v rozhovoru pro náš Deník ředitel rally VLADIMÍR HLAVATÝ.

Do startu druhého ročníku závodu zbývá už jen pár dní. Jste nervózní?
Trochu. Je to teď takové to špatné období, kdy člověk přemýšlí, co zapomněl, a co by se nemuselo stihnout. Myslím si však, že i po loňské zkušenosti je závod připraven dobře. Vždyť organizační výbor na tom pracoval pomalu celý rok.

Jaké přípravy teď vrcholí?
Teď už jsme spíše v takové fázi klidu. Zato ještě před čtrnácti dny to bylo dost hektické období. Dodělávaly se tisky, do toho přišla uzávěrka přihlášek, kterou samozřejmě, jak je u nás zvykem, všichni posílají na poslední chvíli. Teď už máme všechno připravené. Uzavřela se i otázka pořadatelů, kterých je přibližně dvě stě. Museli jsme je poshánět, proškolit, aby věděli, co mají dělat.

Loni se rally jela v zimě, letos v létě. Zasáhlo to nějakým způsobem do vaší přípravy?
Určitě. Lidé se tomu hodně diví. Pro nás je to lepší, máme o nějaké starosti méně. V zimě jsme například museli mít vyjednané vyhrnování cest. Na druhou stranu v létě trochu více omezíme lidi. Řeč o je chatařích a zahrádkářích v Pekle a na Kryblici. Ti tam v zimě nebyli, nyní jsme s nimi museli jednat.

Proč jste se vlastně rozhodli druhý ročník uspořádat až v červnu?
Kvůli tomu, že se tady pojede mistrovství republiky historických automobilů. Každý si tyto vozy hýčká, protože většina z nich jsou poklady. Auta, na které se už těžko shánějí věci. Takže jejich majitelé by neradi jezdili v rozsolených silnicích.

Jakou rally jste letos pro účastníky přichystali?
Pojedou se čtyři rychlostní zkoušky, každá dvakrát. Vše v hodně blízkém okolí Trutnova. Jsme tak takovou raritou, protože máme více kilometrů rychlostních testů než přejezdů. To žádná jiná rally nemá.

Řečí čísel vyjádřeno…
Sedmdesát kilometrů rychlostních testů a padesát šest kilometrů přejezdů. Právě to si jezdci loni hodně chválili, protože jdou z rychlosti do rychlosti. Třeba loňský vítěz Tošovský říkal, že rychlostní zkouška přes Zámecký vrch má pomalu úroveň jako mistrovství světa. Čtyřikrát se tam mění rytmus a to je pro jezdce hodně zajímavé.

Co jste museli oproti první ročníku změnit?
Byli jsme donuceni změnit trať, která se jede na Dvoračkách, kde se dělá kanalizace. O kousek kratší úsek však bude určitě jezdecky zajímavější.

Jak byste vlastně charakterizoval trať, na které se rally pojede?
Myslím, že je dost náročná, i když tady nejsou až tak nebezpečné úseky. Cesty zemědělských podniků nemají příkopy, takže je poměrně dost místa okolo. Za nejnáročnější úsek považuji v lese druhou rychlostní zkoušku sjezd do Voletin přes Zámecký vrch.

Kde budou na trati z pohledu diváka nejzajímavější místa?
To se vždy určuje z hlediska dostupnosti. Takže na konci Vlčic, jak se odbočuje na Hrádeček. Odtud pak mohou diváci lehce přejet do Starých Buků, kde je náročný sjezd s odbočením do pravého úhlu. Více možností je ve Starém Rokytníku – u hřiště, přejezd hlavní silnice. Doporučujeme také start druhé rychlostní zkoušky za Kauflandem. Na trati je samozřejmě více zajímavých míst, ale jsou v lese, těžko dostupné. Například v těch Voletinách, kam byste se museli vypravit minimálně o hodinu předem.

Zajímavé pro fanoušky rally bude jistě i páteční slavnostní představení posádek na Krakonošově náměstí. Souhlasíte?
Ano. Od sedmi hodin tam budou mít možnost si zblízka prohlédnout všechna auta. Máme však zájem, aby vše proběhlo rychle, protože pro jezdce máme připravený i další program. Zajistili jsme pro ně plavecký bazén, na hotelu Patria golfový simulátor a masáže, což si loni závodníci užívali. Například takový Karel Trojan, několikanásobný mistr republiky, byl na masáži poprvé v životě. (smích)

Kolik je přihlášeno posádek?
Šedesát pět a jsou tam opravdu zajímavá auta.

Kdo bude patřit k favoritům?
V mistrovství republiky historických aut s největší pravděpodobností Tenkl na BMW 3 nebo pak někdo z tří Opel Kadetů – Brož, Tichý, Hájek. Překvapit však mohou i bratři Hejhalové na škodovce, kteří tady loni zajeli dobře a znají to tady. Z těch ostatních, současných aut si myslíme, že vítězství bude chtít obhájit Tošovský s Mitsubishi IX a odvézt si tak opět putovní trofej draka s diskem.

Tošovského auto bude to nejzajímavější, které bude v Trutnově k vidění?
Těch Mitsubishi tady bude více v různých specifikacích od pěti do devíti. Na Subaru mohou zajet dobře Mulačové z Mladé Boleslavi. V neposlední řadě nesmíme zapomenout ani na Toníčka Tlusťáka, který jezdí pravidelně mistrovství Evropy. Ten si sem přijede testovat Citroën C2. Jedná se o auto, se kterým Prokop absolvuje mistrovství světa. Velmi zajímavá auta spadají do kategorie jízdy pravidelnosti. Nejvíce pak Tatra 603, jejíž start v republice je unikátní záležitost.

Poslední otázka. Proč by se lidé měli na rally do Trutnova vydat?
Mohou vidět pěkné výkony a všechno to, co to auto umí. Jenomže pak také to, co se může stát, když se určitá hranice překročí. Má i výchovný význam. Není to jen o tom, že tam pár bláznů jezdí.