Miroslav Popov startoval šestadvacátý, po prvním kole byl poslední, ale cílem závodu Velké ceny České republiky projel sedmnáctý. Český motocyklový jezdec podal ve svém druhém vystoupení mezi elitou světa perfektní výkon, stal se nejlepším jezdcem na divokou kartu a závod nejnižší kubatury do 125ccm dokončil těsně za bodovanými pozicemi.

Přitom to po prvním kole s českým jezdcem týmu ElleGi Racing nevypadalo dobře, protože vyjel mimo trať a to v tak vyrovnané kubatuře znamená velkou ztrátu.

„Odstartoval jsem příšerně a na konci prvního kola byl poslední! Asi nemá cenu říkat, že mi to nepomohlo, ale hrozně jsem chtěl tady v Brně zajet dobře,“ povídal po závodě český reprezentant.

Šestnáctiletý Popov to ale nevzdal a ztracené pozice postupně získával zpátky. V souboji s mnohem zkušenějšími jezdci si v sedle netovárního motocyklu vedl velmi dobře a časem 2 minuty a 10,8 sekundy si dokázal zlepšit své osobní maximum, což se mu nepodařilo ani v trénincích na nedělní podnik v Brně. „Začal jsem zajíždět slušná kola a dokázal jsem tím získat řadu pozic. Možná jsem mohl zajet i lépe, ale když jsem se dotáhl na skupinku, kde byli Tonucci, Gruenwald a Mauriello, začali se předjíždět v každé zatáčce, místo toho abychom jeli za sebou a všichni si navzájem pomohl dopředu. Tím jsme dost ztratili,“ hořekoval nad taktikou svých zahraničních soupeřů.

close zoom_in Závodní víkend v České republice byl pro Miroslava Popova důležitou prověrku v náročném prostředí motocyklové Grand Prix. Každý kilometr mezi jezdci světového šampionátu znamená pro českého závodníka velmi cenné zkušenosti. Ty samozřejmě bude potřebovat, protože už začátkem září uvidíme rodáka z Vlčkovic v Podkrkonoší závodit na divokou kartu ve dvanáctém podniku sezony – Velké ceně San Marina. „V každém případě jsem spokojený s tím, jak tento závod dopadl. Ve srovnání s pátkem jsem se hodně zlepšil a získal na tomto okruhu spoustu zkušeností. V Mugello jsem skončil devatenáctý, tady sedmnáctý a pokud to takhle půjde dál, tak bych mohl v Misanu dosáhnout i na body,“ dodal optimisticky Popov.

Závod kubatury do 125 kubických centimetrů vyhrál Němec Sandro Cortese (Itact-Racing Team Germany) před Johannem Zarcem (Avant AirAsia Ajo) a Alberto Moncayem (Andalucia Banca Civica). Lídrem šampionátu zůstává Španěl Nicolas Terol, který pro poruchu převodovky závod v Brně nedokončil.

Tomáš Otradovský, Vladimír Vořechovský