Semerád Rally Team se raduje z vítězství v absolutní klasifikaci v Rally Krkonoše, kterou bravurně zvládla posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha startující s Mitsubishi Lancer EVO IX. Pražský jezdec před dvěma týdny oslavil dvaadvacáté narozeniny vítězstvím v kategorii produkčních vozů při Rally Český Krumlov v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, a těšil se na Rally Krkonoše, kde se mu historicky velmi daří. Před dvěma lety zde vybojoval čtvrté místo absolutního pořadí, které přebil druhou pozicí v absolutní klasifikaci v loňském roce. Tento výsledek vzbudil ohlas u odborné i laické veřejnosti, když za sebou nechal mnohem silnější vozy, jako speciály S2000 a WRC. Byl to výsledek z říše snů a málokdo věřil, že by se dal zopakovat. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou ale ukázali, že patří mezi absolutní špičku nejen české rally scény. Rally Krkonoše v sobotu absolutně vyhráli. Tím si vysloužili uznání soupeřů a ocenění u fanoušků motorsportu i odborné novinářské obce.
Do soutěže vstoupili druhým časem na úvodní rychlostní zkoušce za Citroënem C4 WRC Tomáše Kostky. I na dalších rychlostních zkouškách se jim dařilo zajíždět vyrovnané časy a tři z nich dokonce vyhráli. V cíli Rally Krkonoše se tak mohli radovat z vítězství s náskokem téměř 25 vteřin před několikanásobným mistrem Německa, Mathiasem Kahlem, jenž startoval se Škodou Octavia WRC. Radost Semerád Rally Týmu na cílové rampě byla obrovská a Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si užili sprchu šampaňského před zaplněným prostranstvím slavnostního cíle Rally Krkonoše. „Rally Krkonoše jsou mým nejoblíbenějším závodem, vždy se nám tady dařilo a chtěli jsme tady zvítězit mezi produkčními vozy. Na absolutní klasifikaci jsme ani nemysleli. Úvodní dvě rychlostní zkoušky jsem znal z minulých let, věřil jsem si na ně, a zkusil jsem zatáhnout. To se nám povedlo a ztráta na vedoucího Kostku byla minimální. Zkusili jsme udržet tempo i v dalších RZ a to se povedlo. Tomáš Koska pak chyboval a nám se otevřela cesta k vítězství," popisoval závod šťastný vítěz, jenž měl i další soupeře.
„Druhého Kahleho se nám dařilo držet za sebou. Během celé rally jsme měli jen jeden krizový moment, který jsme ale nakonec zvládli a naše Mitsubishi jsme dovezli do cíle neškrábnuté, z čehož mám také radost. Děkuji celému týmu za perfektní práci a věřím, že to společně oslavíme na oficiální afterparty," doplnil Martin Semerád.
Martin Semerád tak na Rally Krkonoše dosáhl svého prvního vítězství v absolutní klasifikaci při rally v České republice od začátku své kariéry rally jezdce, kterou započal v roce 2007. K jeho dalším největším úspěchům patří například vítězství v kategorii produkčních vozů při Švédské Rally, soutěži mistrovství světa v roce 2011, vítězství v Pirelli Stars Drives Shoot Out nebo vítězství v kategorii produkčních vozů při závodech Rally Šumava a Rally Český Krumlov.
Rally Krkonoše, 4. závod Timeseal MČR ve sprintrally
1. Semerád, Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo IX) 43:11,9, 2. Kahle, Doerr (Škoda Octavia WRC) -24,8, 3. Sýkora, Škardová (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) -49,3, 4. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia S2000) -52,9, 5. Tomaštík, Novák (Subaru Impreza WRC) -1:10,3, 6. Dohnal, Venclík (Peugeot 207 S2000) -1:15,7, 7. Trněný, Pritzl (Škoda Fabia WRC) -1:16,2, 8. Kirnig, Bartoš (Mitsubishi Lancer Evo IX) -1:43,0, 9. Bujáček, Omelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) -1:51,2, 10. Navrátil, Gál (Ford Fiesta S2000) -1:55,0.
Štolfa s Hawlem byli spokojeni
Při Rally Krkonoše nechyběl ani letos šampionát historických soutěžních vozů. Do něho odstartovalo více jak sto posádek a na trati bylo připraveno devět rychlostních zkoušek. Další porci bodů a velice kvalitní vystoupení předvedla v Mistrovství ČR historiků posádka Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel.
Se Škodou 130L, která patří výkonově mezi nejslabší odstartované historické vozy, zajížděli velice solidní časy v absolutním pořadí. Přestože se v Trutnově nesešla moc početná konkurence, diváky skoro domácí posádka svými průjezdy potěšila.
„Soutěž se nám líbila, pěkné, ale těžké erzety, ne zbytečně dlouhé. Mezi posádkami historických vozů, s nimiž jsme byli po celou dobu soutěže v kontaktu, panovala velice přátelská atmosféra," sděloval své dojmy spolujezdec Zdeněk Hawel.
„Naše škodovka má necelých devadesát koní, takže to doháněl Jindra svým jezdeckým uměním, zejména v úsecích z kopce a v technických pasážích. Podvozkově je naše auto velice pěkně postavené, Jindra si pochvaloval i dobrou volbu pneumatik a soutěž jsme odjeli na jedné sadě," dodal Hawel.
V jednu chvíli se posádka přiblížila „na dostřel" dvojici s BMW 2002, která disponuje o čtyřicet až padesát koní větším výkonem. „Na předposlední erzetě nás něco nakoplo na šotolinovém úseku a došlo k rozhození geometrie. Před závěrečnou erzetou náš doprovod geometrii seřídil. Bohužel jsme někde prorazili pneumatiku a dojeli jsme na prázdném kole. Přesto jsme spokojeni a těšíme se na další soutěž, jíž bude srpnová Rally Pačejov," nastínil Zdeněk Hawel.
V cíli šestého ročníku Rally Krkonoše si Štolfa s Hawlem připsali vítězství ve třídě D1, třetí místo ve skupině 3 a celkově páté místo mezi historiky.
Posádky s vozy BMW jely velmi rychle a nebyla šance na dosažení lepšího výsledku. Tímto umístěním se posádka posunula již do první pětky absolutní pořadí MČR po třech odjetých soutěžích a na třetí pozici kategorie 3.