Ještě víc než oslavy však fanoušky zajímá: předvede se někdy na domácí půdě? „Zazávodil bych si tu moc rád. Dočkáme se. Snad už za tři roky,“ předpověděl Šonka.

Dřívější „příchod“ letecké show je vyloučený. Proč? „O závod v centru Evropy, kde základna fanoušků neustále roste, by organizátor stál. Jde jen o to, co je třeba splnit,“ podotkl šampion.

Jeho slova potvrdil mluvčí týmu Ivan Krákora. „Projekt musí snést spoustu parametrů, což znamená množství povolení a razítek,“ přiblížil.

Co to znamená v praxi? Vyjednávání s leteckým úřadem i organizátorem, splnění bezpečnostních podmínek a zisk licence. Kompletní proces může trvat roky.

Další bolístkou jsou finance. „Použil bych přirovnání k Moto GP v Brně. Ta má obrovskou navštěvovanost ,a i tak je problém ji zaplatit. Celkově půjde o těžká jednání, snad se přidá i privátní sektor,“ zadoufal Krákora.

Popularita Air Race by však motocykly mohla trumfnout. Stačí si vzpomenout na show v portugalském Portu, kam loni na závod dorazilo přes 600 tisíc diváků…

I proto jde o metu složitou, avšak ne nereálnou. Čas už jsme nastínili, co místo?

Primární je pro Šonku Praha. Ale… „Má úzkou řeku a spoustu mostů. Bylo by složité postavit trať i vzhledem k povinné vzdálenosti od fanoušků,“ uznal pilot.

Takže? „Jsem celoživotní Jihočech. V Táboře máme krásný rybník Jordán, tam by se létalo náramně,“ zasnil se. „Dále mě napadá Velká Chuchle, super by bylo Slovensko,“ dodal.

Rovněž Krákora prohlásil: „Atraktivních lokalit je dost. Třeba Brno, vzpomněl bych si i na dost hezkých přehrad.“

Láká ho ještě jeden aspekt: „Čeští příznivci by dostali dárek. Zasloužený, vždyť by nám je spousta sportů mohla závidět. Jezdí fandit v neskutečném počtu, i z Air Race nám vyjádřili za počet českých vlajek respekt.“

Pohár už Šonkův tým dovezl. Kromě obhajoby má další cíl: vítězství na domácím poli. Snad se dočká…