I když v okolí Příbrami oba členové posádky startovali v minulosti mnohokrát, měli před letošním čtyřiatřicátým ročníkem delší pauzu. Poprvé zde spolu jeli v roce 1989 a v roce 1991 dojeli se Škodou Favorit třetí absolutně.
Zatímco v úvodní den se smálo na posádky sluníčko babího léta, druhý den přinesl vytrvalý déšť. „Vzhledem k tomu, že mám v motoru necelých devadesát koní, tak jsem si přál trochu deště, aby se smazaly výkony motorů. Tolik vody ale být nemuselo," smál se Jindřich Štolfa a zároveň dodal: „Moc pěkně jsme se svezli, auto fungovalo bez problémů, na nejrychlejší ve třídě nám chybí okolo třiceti koní, což je navíc při váze našeho auta patrné. Podle ohlasů z trati na naše účinkování jsme zde ale nebyli do počtu, a to nás těší."
Rally Enteria Příbram nabídla vedle Historic Rally Vltava letošní nejpočetnější konkurenci v Mistrovství ČR historiků. „Moc nás to překvapilo, v naší třídě odstartovalo dvanáct vozů, snad se tento trend přenese i do příští sezony. My jsme dvě soutěže z finančních důvodů vypustili, tady v Příbrami nám pomohli sponzoři. Děkujeme také kamarádovi Jindrovi Křístkovi za kvalitně připravené tlumiče," nezapomněl na pomocníky Zdeněk Hawel.
Chybět nemůže dobrá zpráva pro příznivce rallysportu na závěr. Dvojice Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel „si plácla" i na příští rok. „S největší pravděpodobností pojedeme opět se Škodou 130 L. Přes zimu na ní zapracuji, snad se podaří dostat pod kapotu více koní," svěřil se jezdec a konstruktér v jedné osobě.
V neoficiálním pořadí Mistrovství České republiky by měla zmiňovaná dvojice obsadit druhé místo v nejpočetnější kategorii D1, třetí ve skupině 3 a páté v absolutním pořadí historických automobilů.
(vyd, to)