Jak uspějete v mezinárodním tendru u zakázky snů na druhé straně polokoule? O tom by mohl vyprávět Václav Flandera, jednatel společnosti GAST-PRO s.r.o.. Společnost se zaměřuje na dodávku a montáž gastro technologií do velkých i menších průmyslových provozů.

Kdo umí, ten umí

Téměř dva roky realizovala trutnovská firma GAST-PRO zakázku v Indickém oceánu na exotických Maledivách. Výhra v tendru nebyla zas tak velkým překvapením, jelikož resort budoval silný český investor a společnost GAST-PRO se v České republice v oboru vybavení pro gastro provozy řadí mezi jedničky. Václav Flandera vysvětluje, co bylo zapotřebí k vítězství: „Obrátilo se na nás architektonické studio, se kterým jsme v minulosti realizovali řadu zakázek s poptávkou na zpracování prováděcí projektové dokumentace s vizí následné dodávky technologií. Na základě projektu jsme pak byli osloveni přímo investorem do výběrového řízení na dodavatele zařízení. Rozsáhlého a složitého tendru se zúčastnila celá řada renomovaných společností z celého světa, a proto pro nás byl úspěch v soutěži nejen velkou satisfakcí, ale i přijetím značné odpovědnosti a závazku".

Jaké ale bylo pracovat v takto odlišném prostředí a jak se museli zaměstnanci na náročné podmínky a situaci adaptovat?

Prvním oříškem byla pro firmu administrativa. Kompletace všech dokumentů a výstupů v angličtině. Studium zahraničních právních předpisů, přepravních a celních dokumentů a dalších listin nutných pro ošetření zakázky.

Václav FlanderaDalší nesnadný úkol představovala logistika, do které patří zejména koordinace stavebních a instalačních příprav. A to v naprosto odlišné zemi s jinými kulturními hodnotami a jazykem. Zakázkou byl luxusní hotelový resort, tudíž byly požadavky na dodávku a montáž nadstandardní ve všech ohledech. Atypické materiály a nevšední design, který bylo nutné dodržet i u gastro zařízení.

Montáž a následné zprovoznění jednotlivých složek provozu, což je jedna z činností servisu, který GAST-PRO nabízí, včetně zaškolení profesionálního mezinárodního kuchařského týmu bylo sice poslední, za to výživnou třešničkou na dortu.

Jak se dělá byznys?

„Každým dnem jsme očekávali překážku, kterou nebudeme schopni překonat, ale nakonec jsme vše zvládli a dotáhli do úspěšného konce," říká jednatel Flandera. Resort je projektovaný pro zhruba 150 hostů, o které bude pečovat 250 až 300 osob personálu a celá realizace trvala zhruba tři roky.

Václav Flandera tvrdí, že důležité je dělat byznys s vidinou dalších budoucích obchodních partnerství. Nejlepší pro obchod je podle něj nejen kvalitní péče a co nejkomplexnější servis, ale i šíření dobrého jména mez klienty a partnery.

Řada kontaktů pak přijde sama. Propojování byznysu s dalšími subjekty rozšiřuje partnerskou základnu a to spolehlivě rodí nové zakázky.

„Dnes, se snažíme každou zakázku realizovat s vidinou následného obchodu. Nejlepší zákazník je ten, který se vrací. Ideální je, pokud si nás navíc všimne někdo z dalších partnerů podílejících se na zakázce," dodává Flandera.

(njt)