Oproti loňské sezoně to znamená nárůst o bezmála 8 tisíc lidí. Podle Michala Vávry, ředitele Svazku měst a obcí Krkonoše, který projekt cyklobusů od roku 2004 organizuje, za překvapivými výsledky stojí především dobré počasí. „Potvrdilo se, že pokud je solidní počasí, jsou cyklobusy využívanou záležitostí. Jakmile přijde šňůra pěkných dnů a lidi mají už třeba uprostřed týdne důvěru v to, že bude hezky i o víkendu, na obsazenosti linek se to projeví,“ sdělil Vávra. Zatím nejlepším rokem byl 2006, kdy linky rozvozily okolo 37 tisíc zájemců.

Slabší začátek vynahradil srpen

Jestliže v červnu byla vytíženost slabá, prázdninové měsíce všechno vynahradily. Rekordní čísla vykázal hlavně srpen, kdy speciálních linek využilo přes 17 tisíc cestujících. Největší zájem byl tradičně o páteřní spoj z Horní Malé Úpy do Harrachova.

Dobrým tahem bylo protáhnutí linky Pomezní boudy – Trutnov až do Úpice. „Velice se to osvědčilo. Už v Úpici byly cyklobusy slušně zaplněné,“ potvrdil Michal Vávra. Svazek tak bude do budoucna uvažovat o dalším prodloužení spojů do podhůří, stejně jako o větší provázanosti s cyklobusy v Kladském pomezí.

Přestože jsou cyklobusy uzpůsobeny pro přepravu kol, nejčastějším zákazníkem je pěší turista. Na deset pěšáků připadá jeden kolař. „Je vidět, že cyklobus slouží jako skutečná turistická doprava,“ doplnil ředitel.

Po nejvyšších českých horách busy křižovaly od závěru května do konce září. Šest pravidelných linek dohromady najezdilo přes 72 tisíc kilometrů. Výletníci mohli nastupovat na 138 zastávkách a ve 41 obcích.