Firma začínala privatizací státního podniku Karosa a koupila jeho závod v Jaroměři. Na začátku zaměstnávala zhruba dvě stě pracovníků, nyní dává práci asi 1250 lidem. Divize Auto byla založena v roce 2003 a zastřešuje veškeré aktivity společnosti zasahující do oblasti automobilového průmyslu a také zahradní techniky.
Díky technologiím progresivního lisování plechových dílů, CNC tváření drátů a trubek, robotického svařování a lakování reaguje na situaci na trhu, neboť s každou novou automobilkou se zvyšuje konkurence. Do moderních technologií firma každoročně investuje nemalé peníze. „V současnosti realizujeme pro nové projekty nákup dalších svařovacích robotů, které s pomocí svařovacích zdrojů posouvají technické možnosti na novou úroveň,“ informoval ředitel Divize Auto Jiří Grubner.
Společnost se loni stala vývojovým dodavatelem firmy Volkswagen a realizuje pro ni vývoj zadního sedadla. Aktivity Karsitu nejsou orientovány jen do oblasti strojírenské. Na základě hospodářských výsledků uvolnil Karsit část prostředků dceřiné C&A Leasing, jejímž prvním zákazníkem byla firma Karsped, která dodnes využívá leasingu na nákup kamionů.
V Jaroměři vybudovala hotel Expanze, ve Velichovkách sportovně–relaxační centrum K–Triumf. Nedávno také založili novou firmu Karsit Finance, jejímž záměrem je obchod s penězi. Současně také obhospodařuje 500 hektarů pozemků a myslivecky hospodaří v několika honitbách a oborách. Generální ředitel společnosti František Řípa při patnáctém výročí založení firmy řekl, že by v příštím roce chtěli zahájit výstavbu lakovny, specializované na výrobu plastické hmoty.
Karsit nedávno podepsal smlouvu na šest let na dodávání kovových koster sedadel pro společný vůz Peugeot Citroën. Pro její realizaci firma nabídne osmdesát pracovních míst. Díky této nové zakázce by se výkony východočeské společnosti Karsit měly v budoucnu zvednout asi o pět set milionů korun za rok.