Obchvat by odtáhl z centra zhruba deset tisíc aut denně. Vyplývá to z předpokladu zjištěného zpracovatelem investičního záměru, firmou Transconsult Hradec Králové. „Začátek obchvatu je na nově vybudovaném kruhovém objezdu mezi Pardubicemi a obcí Dražkovice. Dále pokračuje směrem na východ okolo hřbitova a garáží, překračuje mostním objektem řeku Chrudimku a končí na silnici II/322 u areálu firmy Skanska a.s. před Černou za Bory,“ sdělil ředitel pardubické správy ŘSD Bohumil Vebr.


Jihovýchodní obchvat má měřit asi 3,1 kilometru a předpokládané náklady by neměly přesáhnout 500 milionů korun. Kvůli obchvatu musí město navíc financovat úpravu obecní silnice S. K. Neumanna za zhruba 30 milionů. V Pardubicích Ředitelství silnic a dálnic Správa Pardubice připravuje kromě uvedené stavby k realizaci další úseky silnic první třídy řešící složitou dopravní situaci ve městě.


„Jedná se zejména o I/37 Pardubice – Trojice. Měla by se rozšířit stávající komunikace probíhající okolo Parama včetně přestavby mimoúrovňové křižovky u Závodiště. Na tuto stavbu bezprostředně navazuje I/37 Pardubice, dostavba mimoúrovňové křižovatky Palackého. Jde o přestavbu stávající rozlehlé křižovatky za obchodním centrem Hypernova a zajištění napojení na čtyřpruhovou komunikaci od Hradce Králové,“ objasnil Bohumil Vebr. Tyto stavby jsou připravovány k zahájení na přelomu let 2009–2010.