Na jedné straně návrh na konkurz, na straně druhé pak druhý rok po sobě černá čísla v účetnictví. Dvě skutečnosti jako den a noc nyní charakterizují stav největšího evropského výrobce pian a klavírů společnost Petrof s.r.o., která v loňském roce zvýšila zisk na čtyři miliony čtyři sta tisíc korun. Petrof tak loni potvrdil návrat do černých čísel po ztrátách z let 2003 a 2004 v souhrnné výši sto dvaceti milionů korun. Jednatelka společnosti Zuzana Ceralová–Petrofová se včera odmítla vyjádřit a odkázala se prostřednictvím sekretariátu na připravovanou tiskovou zprávu, kterou společnost vydá v následujících dnech.

Tržby Petrofu loni klesly o sedmnáct procent na pět set sedmnáct milionů korun. Podle Ceralové-Petrofové jsou ovšem těžko srovnatelné s rokem 2005, protože firma prodej v Česku převedla na dceřinou společnost Petrof Pianosalon a prodej ostatních hudebních nástrojů převzala její dceřiná společnost Petrof Musical Instruments. Petrof loni vyrobil necelých sedm tisíc pianin a klavírů, což proti roku 2005 představovalo snížení přibližně o pět set kusů. „Z výroby jsme vyřadili levnější modely a projevily se i menší dodávky do USA,“ řekla Ceralová-Petrofová. Dodala, že firma GIC nenaplnila kontrakt za asi sto padesát milionů korun a odebrala jen asi třetinu. Výpadek na americkém trhu hradecká firma se čtyřmi sty osmdesáti zaměstnanci nahradila především zvýšeným prodejem v zemích bývalého Sovětského svazu, Číně, Jižní Koreji a Austrálii. Na export směřuje přes devadesát procent produkce firmy a mezi její hlavní odbytiště patří Francie, Německo a další státy Evropské unie. Nejtěžší období má Petrof za sebou v roce 2004. Banky tehdy firmě obstavily účty a podnik lidem krátce dlužil výplaty. Firma následně přistoupila k restrukturalizaci výroby, při které propustila několik stovek lidí.