Přestože má společnost Přístav Pardubice kvůli zastavení příprav výstavby plavebního kanálu u Přelouče nejistou budoucnost, akcionáři se rozhodli zvýšit její základní jmění. Peníze budou sloužit na financování chodu firmy.
Společnost Přístav založilo v roce 1994 celkem 19 subjektů, později přistoupil i Pardubický kraj. Největším akcionářem jsou České přístavy. Dosavadní kapitál se postupně spotřeboval na výkup pozemků a činnost společnosti. Před čtyřmi lety byla činnost Přístavu utlumena, protože příprava vodní cesty se vlekla. Náklady na vybudování kanálu a přístavu se odhadují na dvě miliardy korun.
Výjimku na výstavbu nového plavebního kanálu u Přelouče, který měl umožnit splavnění Labe až do Pardubic, neudělil v březnu ministr životního prostředí Martin Bursík. A bez splavnění nemá pardubický přístav smysl.
Přístav Pardubice stojí před zásadním rozhodnutím. Co dál? „Budeme se snažit mezitím u politiků lobbovat za opětovné prosazení některé z variant splavnění Labe. Pokud je zablokování definitivní, předloží představenstvo návrhy na řešení. Jedním z nich je i možnost, že budeme muset pozemky rozprodat,“ řekl Jan Kislinger, člen představenstva firmy. V tom případě by zřejmě společnost ukončila svou činnost.