Na náhradu máte nárok po předložení dokladů, tedy jízdenky, nebo podacího lístku od doručeného dopisu nebo balíku. Přesto se vyplatí kupovat zvláště rozměrnější výrobky co nejblíže svému bydlišti. „Situace je o něco jednodušší, pokud koupíme výrobek u prodejce, který má více prodejen se stejným sortimentem. Potom je totiž povinen naši reklamaci přijmout v kterékoliv ze svých prodejen,“ sdělil Černý.


Například, koupíme–li si nějakou věc v marketu v Praze, můžeme ji reklamovat ve stejném marketu v Hradci Králové. Neplatí to samozřejmě pouze v případě marketů, ale i u soukromých prodejců, kteří mají více prodejen. „Nárok na náhradu nákladů však nevzniká v případě, že věc koupenou prostřednictvím internetu a jiných prostředků komunikace na dálku vracíme bez udání důvodu. V tomto případě by se nejednalo o reklamaci, ale pouze o naše rozhodnutí. „Jestliže si vše rozmyslíme ještě před dodáním věci a objednanou zásilku od pošty nepřevezmeme, může od nás prodejce úhradu poštovného požadovat,“ objasnil Josef Černý.