Součástí velkolepých plánů Škodovky je totiž i vyřešení nového tepelného zdroje pro modernizovaný závod ve městě. Z původních tří variant je dnes nejpravděpodobnější ta možnost, že by továrnu napájela elektrárna EPO Poříčí pomocí teplovodu, o jehož vybudování přes Rudník a Lánov se v současné době vedou vážná jednání. To potvrdil i předseda představenstva podniku Teplo Krkonoše Michael Polák.

Mělo by dojít k propojení tepelné soustavy Škody, NKT Cable (dříve Kablo Elektro) a právě Tepla Krkonoše, které v současnosti energií zásobuje více než 1600 vrchlabských bytů. „Teplovod z Trutnova by kompletně vytápěl bytový fond a naše plynová kotelna by zůstala jako záložní zdroj,“ tvrdí Polák. Propojení tepelných soustav by významně pocítili i odběratelé energie. Ta je v současnosti při srovnání jednotkových cen nejvyšší v regionu.

Jeden gigajoule, včetně nově zavedené ekologické daně, bude podle předběžné kalkulace v roce 2008 stát 603 korun. „Cena by se snížila řádově minimálně o sto korun,“ dodává Polák. Srovnatelnou částku účtuje odběratelům jen Zásobování teplem Jilemnice (503 kč/GJ).

Trutnovská elektrárna totiž používá jako palivo uhlí a biomasu při kombinované výrobě s elektrickou energií. Tato technologie je výrazně levnější. I proto Trutnovští platí okolo 300 korun za GJ. Podobně je tomu ve Dvoře Králové. Jak ale připomíná Michael Polák, ještě to automaticky neznamená, že Vrchlabští při ročním zúčtování musejí z peněženek vytáhnout výrazně větší částku než lidé v sousedních městech. Moderní vrchlabská tepelná soustava je úsporná a minimálně ztrátová.

Realizaci škodováckých plánů a rozvoj vrchlabského závodu, tedy i výstavbu teplovodu, musí schválit vedení automobilového giganta. Rozhodnutí se očekává v následujících týdnech.