Firma od pátku do neděle představuje průřez svou produkcí. Ze zdejší linky začaly sjíždět první vozy nové řady superbu. Po březnovém ženevském autosalonu se v regionu nyní poprvé ukázaly veřejnosti.

Jak potvrdil za Škodu Auto, a. s. Josef Šmíd ze závodu Kvasiny, Škodovka počítá s roční produkcí 35 tisíc vozů nové Škody Superb, v kvasinském závodě by tak mělo výrobní linky denně, v době plné produkce, opouštět 150 těchto vozů.

„Na podobných prezentacích představujeme zaměstnancům, jejich rodinám a další veřejnosti modelovou řadu vozů, které Škodovka vyrábí,“ přiblížila akci, kterou doprovázel zábavný program, Eva Popková z personálního oddělení Škoda Auto.

Porovnávání novinek

Pátek byl určen především studentům odborných škol, kterým firma připravila přednášku. Během soboty ve stanu u areálu závodu zkoušelo ovládání vozu, provnávalo parametry kolem pěti tisíc návštěvníků, dnes (neděle) se očekávají tři tisíce dalších.

Poznávací značka přesunutá do nárazníku, světlomety integrované do blatníků i do víka zavazadlového prostoru, ukazatel času a teploty pro zadní sedadla, počet airbagů či ovladače klimatizace, mohli zájemci probírat novinky. Častý dotaz patřil ceně vozu a netypickému otevírání pátých dveří.

„Mám je vyzkoušené,“ prozradil jeden z návštěvníků, proč se narozdíl od ostatních nehrne za volant žádného z vozů. Jako zkušební řidič hodnotil: „ Zpracování je moc pěkné. Výhrady mám ke světlům, designová linka mohla být někde jinde, takhle mi to trochu připomíná korejská auta.“ Také interiér nového superbu se mu líbí. Rád by však viděl lépe zpracované dveřní výplně: „Připadá mi to moc tvrdé, vhodnější by byly měkčí materiály, koženka. Plasty by se měly, zvlášť u této třídy, opustit. Časem se objeví hlukové problémy, drnčení, “ odhadoval muž, který si přál zůstat v anonymitě.

Spokojeností za volantem superbu v barvě diamant silver naopak zářil devětadvacetiletý Mirek Pozděra z Náchoda. „Jsem příjemně překvapený. Je to první v Česku vyráběné auto, které mě zaujalo,“ neskrýval, že začíná uvažovat o koupi automobilu.

Tři panely dokumentovaly také výrobu vozů. Návštěvníci viděli studii připravovaného terénního vozu Yeti a dvě karoserie, které ilustrovaly výrobu v závodě od svařovny, přes lakovnu (různé vrstvy laků) až po montáž auta. (zen)