Stavební firmy budou pokračovat ve vysokém tempu. Zbylých 15 kilometrů kanalizace (z celkových 37) musejí položit během 4 až 5 měsíců. Termínem dokončení zůstává srpen 2010.

Kromě ulic, kde ještě zbývá dodělat kanalizační systém, se dělníci zaměří na asfaltování povrchů. „To bude znamenat další dopravní omezení a náročnou koordinaci provozu tak, abychom zabránili kolapsům. Snahou je, v rámci jednoho kopání, vyřešit další letité problémy, jako je vedení elektrické energie, veřejné osvětlení, vodovody, dešťové vpusti, plyn,“ vysvětlil starosta Vrchlabí Jan Sobotka. V lokalitách, které nebyly kompletně dokončeny, dělníci položili provizorní povrch pro zimní údržbu.

Také v letošním roce musejí motoristé počítat s uzavírkami a objížďkami. Stavební práce zkomplikují dopravu především v Krkonošské ulici, kde na řidiče čekají úplné uzavírky při budování stok, dále ve střední části a v části kolem školní jídelny. Semafory budou dopravu řídit i ve Valteřické a Lánovské ulici.

Financování projektu město zatím kryje z vlastních prostředků a pomocí úvěru. I když radnice na investici získala evropskou dotaci přibližně 300 milionů korun, z Bruselu nedorazila ještě ani koruna. „S prvními penězi od Evropské unie počítáme v únoru nebo březnu,“ upřesnil starosta.

Přestože pokládání a opravu kanalizace v létě přibrzdily a ztížily přívalové deště, stavební firmy ke konci roku splnily původní harmonogram. Z celkových 36,7 kilometrů stok a 4,7 km odbočení k objektům je položeno a zrekonstruováno 21 km stok a 2,3 km odbočení. Dělníci pracovali hlavně v centrálních částech krkonošského města, kde hrozily problémy s výskytem dalších inženýrských sítí. „Jsem přesvědčen, že ta těžší polovina je za námi. Rozbili jsme hlavní dopravní tepny a křižovatky. Máme za sebou složité období, kdy jsme se museli s těmito a dalšími omezeními naučit žít,“ zhodnotil Jan Sobotka.