Podle týdeníku Škodovácký odborář začnou octavie z vrchlabských montážních linek sjíždět v květnu. Slovenská továrna za loňský rok vyrobila asi 18 tisíc těchto vozů.

K přestěhování výroby přitom mělo dojít už během dubna. Zahájení produkce série rodinných vozů New Small Family v bratislavské továrně ale vedení automobilky o měsíc posunulo. „Pro zaměstnance v Bratislavě, kteří pracují na Octavii A5, by nebyla práce,“ uvedl v posledním čísle odborářského časopisu předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung.

O městský minivůz, který se za několik měsíců začne vyrábět na Slovensku, přitom před časem usiloval právě vrchlabský závod. Vedení mateřského koncernu Volkswagen ale už na podzim roku 2008 rozhodlo, že nový produkt česká továrna nezíská. Důvodem byla nevytíženost bratislavského závodu a měnová rizika spojená s českou korunou.

Ve Vrchlabí se v současnosti kromě moderních octavií stále ještě montuje model Škoda Octavia Tour, tedy první generace octavií. Během letošního roku automobilka podle plánu výrobu oblíbeného vozidla po 14 letech zastaví. Jeho nástupcem se má stát připravovaný model s novým designem a pracovním názvem Entre, který bude větší než fabia, zároveň ale levnější než současná octavia. „Jsou úvahy o tom, jestli se touto lokalitou nestane Vrchlabí, ještě k tomu ale nepadlo definitivní rozhodnutí,“ naznačil v nedávném rozhovoru pro odborářský časopis Klaus Dierkes, člen představenstva a personální šéf Škodovky.