Na veletrh přijeli zástupci 60 tuzemských i zahraničních firem, představili dohromady okolo stovky obchodních značek. „Účast byla obdobná jako v minulých letech. Zaznamenali jsme ale hodně nových vystavovatelů i ze zahraničí, například ze Švýcarska nebo Polska. Naopak některé stálice letos chyběly,“ sdělila jednatelka pořádajícího SPLV Veronika Nešpůrková.

Kromě moderních lanových drah, skútrů, roleb a zasněžovacích systémů byly k vidění také vysoušeče na lyžařské vybavení, vysílačky nebo terénní koloběžky a dopravní pásy. „Technologický pokrok určitě nastal. Všechny obory se vyvíjejí, ať už jsou to rolby nebo sněžná děla, přechází se z manuálních na automatická. Trendem v odbavovacích systémech jsou turnikety na bezkontaktní karty,“ dodala Nešpůrková.

Právě bezdotykové technologie ve Špindlerově Mlýně představila rakouská firma Skidata. „Cílem je, aby průchod kontrolním zařízením byl pro lyžaře co nejpohodlnější, aby to co nejméně vnímal,“ poznamenal Robert Nývlt. Lyžař navíc po zadání čísla skipasu na webových stránkách střediska zjistí statistiku průchodů a kolik toho za den najezdil. Svá čísla pak může porovnat s ostatními lyžaři. „Je to možnost pro středisko, jak dál komunikovat se svým zákazníkem,“ doplnil Nývlt. Bezdotykové technologie letos zavádí Rokytnice nad Jizerou a Malá Úpa.

Desátý ročník InterMountainu ukázal, že konkurence mezi výrobci horských technologií je značná. To potvrzuje Jaroslav Mačičák, projektový manažer tradiční slovenské firmy Tatralift (dříve Tatrapoma), která produkuje sedačkové lanovky. „Konkurence na českém trhu je velká a momentálně je těžké se prosadit. Místní výrobci mají velkou sílu a hodně se zde etablovaly i renomované zahraniční firmy.“ Není proto divu, že ve Špindlu měly zastoupení světoznámí výrobci lanovek Leitner a Doppelmayr nebo roleb Kässbohrer.

Mezi desítkami vystavovatelů se neztratily ani regionální firmy, například trutnovský podnik Gast–Pro, dodávající vybavení do profesionálních kuchyní. „Jsme tady už popáté. Chodí sem majitelé penzionů a hotelů, takže i pro nás je veletrh dobrou příležitostí,“ řekl obchodní zástupce Gast-Pro Radek Výprachtický.