Zatímco dříve svazek prezentoval turistické možnosti Krkonoš hlavně v Německu, letošní rok věnuje mnohem větší pozornost jinému zahraničnímu sousedovi. „Více jsme se zaměřili na polské veletrhy, protože to v podstatě odpovídá i trendům návštěvnosti,“ říká ředitel organizace Michal Vávra.

Vzrůstající zájem polských návštěvníků o nejvyšší české hory potvrzuje také manažerka svazku Mirka Chaloupská, která se letos zúčastnila turistických trhů ve Wroclawi a Jelenie Goře. „Poláci se živě zajímají o českou stranu Krkonoš, znají propagační materiály a projekty. Společná propagace Krkonoš je logická a podtrhuje ideu Krkonoše – hory bez hranic,“ tvrdí Chaloupská. „Zkušenosti z Wroclawi potvrzují rostoucí zájem polské klientely o Českou republiku a krkonošský region, proto je potřeba propagační materiály vydávat v polském jazyce, případně v kombinaci s angličtinou, ne s materiály psanými v azbuce,“ doplňuje manažerka.

Ze čtrnácti letošních akcí si svazek v Polsku naplánoval hned pět. „Osvědčilo se nám neorientova se jen na klasické veletrhy, ale třeba se účastnit i akcí v obchodních domech, kde se pohybuje hodně lidí,“ dodává další poznatek Michal Vávra. Krkonoše ale byly rovněž „vidět“ v dalších zahraničních oblastech. S turistickou nabídkou regionu se tak mohli seznámit zájemci v německých Drážďanech, Berlíně, Hamburgu nebo holandském Utrechtu. Z českých akcí byl nejvýznamnější brněnský Regiontour a dále Holiday World v Praze.