Firma, která v Úpici podniká třicet let, plánuje postupně navýšit výrobu kol a elektrokol až na 300 tisíc ročně. Chce se pustit i do výroby cyklistických komponentů, například rámů, aby tím snížila závislost na dodávkách z Asie. Na část továrního areálu Tonavy už je vypsán demoliční výměr, společnost počítá s výstavbou nových objektů. "S podnikáním jsme před třiceti lety začali v Úpici. Já i moji rodiče zde žijeme od narození a jsme úpičtí patrioti. Naší prioritou je realizovat naše podnikatelské záměry odsud. Díky bývalému areálu Tonavy to bude možné, protože jiné prostory pro rozvoj v Úpici už nejsou," vysvětlil strategii firmy ředitel firmy BP Lumen Lukáš Bárta.
"Chceme kola a elektrokola vyrobená v Úpici exportovat do celé Evropy. Chceme, aby Úpičáci a lidé z okolních obcí mohli najít dobré zaměstnání v místě bydliště, tak jako tomu bylo dříve. Tím, co děláme, chceme podporovat rozvoj města a regionu. A budeme rádi, když se podaří Úpici proslavit díky našemu cykloprůmyslu," řekl Bárta.
"Pro naše záměry bude nutné celý areál revitalizovat. Některé objekty začneme využívat po drobných opravách, ale takových je jen pár. Na část areálu už je vydán demoliční výměr a počítáme s výstavbou nových objektů. Nyní pracujeme na celkové studii a investičním plánu," přiblížil ředitel firmy BP Lumen, jak se promění někdejší fabrika na výrobu vah.
Do areálu Tonavy se postupně přestěhuje firma ze stávajících provozů, které jsou rozmístěny na různých místech Úpice. Přesunou se tam všechny sklady, výroba kol a také sídlo firmy a maloobchodní prodejna. "Zároveň tam budeme mít prostor pro další rozvoj naší činnosti. Naším cílem je pustit se po montáži kol i do výroby klíčových komponentů, jako jsou třeba rámy, které nyní dovážíme z Asie, a postupně tak snižovat naši závislost na zámořských dodavatelích. Areál tak postupně využijeme v plném rozsahu," upřesnil Bárta.
Podle šéfa společnosti konkrétní rozpočet na úpravy areálu ještě neexistuje, nicméně nastínil, že se bude jednat o stovky milionů korun. "Investice souvisí s našimi rozvojovými plány, jejichž součástí je i uvedení nové značky Levit na trh. Tu chceme během pár let dostat na všechny důležité trhy Evropy a časem třeba i dále. Počítáme s každoročním navyšováním produkce kol a elektrokol o desítky procent a také s rozšířením výrobního programu o dílčí komponenty. Rozvíjet chceme také naši velkoobchodní divizi, na které naše firma vyrostla," vysvětlil Lukáš Bárta.
Drtivou většinu produkce budou tvořit kola a elektrokola dvou značek Levit a Qayron. Menší část výrobní kapacity bude firma věnovat privátním zakázkám. "Do roku 2030 se chceme dostat přes 300 tisíc kol a elektrokol za rok. Vedle toho vyrábět komponenty, které budou určené primárně pro naši potřebu, ale počítáme i s možností produkce pro jiné výrobce kol," prozradil plány ředitel BP Lumen.
BIATLONISTA ONDŘEJ MORAVEC KE SPOLUPRÁCI S ÚPICKOU FIRMOU
"Vždycky jsem měl rád cyklistiku. Dokážu se dívat na Tour de France klidně pět hodin v kuse. Kola jsou mojí srdcovkou. Navíc boom elektrokol je takový, že se zkrátka musí vzít v potaz. Nějakou dobu jsem se rozmýšlel, jestli svůj obličej tomuto odvětví propůjčím, protože jsem do té doby na elektrokole neseděl. Rozhodoval i fakt, že lidi kolem firmy práce baví a že je česká."