„Čekal jsem letos více tuningově upravených vozů. Nakonec jich bylo asi jen pět. Objevilo se tu trio šestistovek, jinak převažovaly vozy vklasické podobě. Všechny ale velmi pečlivě udržované,“ uvedl organizátor akce Jaroslav Bábik.

Téměř dva tisíce návštěvníků měli možnost prohlédnout si klasické trabanty, které se postupně zase dostávají do módy. „Lidé se začínají vracet ke klasickým veteránům. Snaží se je upravit tak, aby se co nejvíce podobaly trabantům, které kdysi sjížděly zvýrobních linek,“ vysvětlil Bábik.

To však neznamená,. Že by tuning byl na ústupu. Mezi ty nejhezčí vozy při srazu patřila právě ta sportovně laděná východoněmecká auta. „Tuningové trabanty mají upravený podvozek a silnější motor zwartburga,“ doplnil Bábik. I on vlastní sportovně upravený trabant. Takový vůz je schopen jet rychlostí až 150 kilometrů vhodině. Klasický trabant dokáže jet maximálně stovkou.

Při srazu se objevilo i několik vozů netradiční podoby – kabriolety, vleky či pick upy. Také se soutěžilo, například v tahání trabantu na čas, házelo se kolem, soutěžily také děti. Součástí sobotního programu byl dvě spanilé jízdy.

Lidová auta pocházející zněkdejší NDR si přišlo prohlédnout téměř dva tisíce lidí