To je podle nezávislých expertů jeden z hlavních důvodů stoupající popularity regionálního Deníku, který právě držíte v ruce. Ve druhém a třetím čtvrtletí jeho čtenost opět stoupla, ve východních Čechách už na 93 tisíc čtenářů. Hluboko za sebou nechal Deník v Královéhradeckém i Pardubickém kraji jak tištěný Blesk, tak MF Dnes.

„Regionální tisk odpovídá na stoupající poptávku posledních patnácti let, kdy lidé přestávají po nástupu internetu kupovat celostátní tisk a pokud už mají za nějaké noviny zaplatit, koupí si takové, v nichž najdou informace, které se na internetu nedozvědí. Tedy právě zprávy z jejich nejbližšího okolí," řekl sociolog Daniel Kunštát z Centra pro výzkum veřejného mínění.

Jeho slova potvrzují i mediální experti. „V posledních letech narůstá tendence, která čtenost regionálních médií výrazně podporuje. Tou je postupně vzrůstající zájem o to, co se děje v místě bydliště či v blízkém regionu. Tento umocňující se trend posledních pěti až sedmi let nám potvrzuje i řada průzkumů. Souvisí s tím, že občané přestávají očekávat zásadní věci od státu a soustřeďují se na to, co se děje tam, kde žijí, v nejbližším regionu," přisvědčil známý analytik a odborník na marketing Jan Herzmann.

Internet se podle něj zabývá buď tématy vysloveně mikrolokálními – tedy až soukromými – a na druhé straně globálními. „A mezi těmito dvěma extrémy je prostor pro regionální témata. Právě na této regionalitě budou deníky vašeho typu muset nadále stavět," dodal Herzmann.

Z celorepublikových, reálnému životu vzdálených témat a afér jsou lidé rozčarováni i podle sociologa Jana Hartla. Obracejí se tak k dění za jejich vlastními humny, které je pro ně navíc věcnější a srozumitelnější.

Vzrůstající oblibu regionálních Deníků kvituje především jejich východočeský ředitel Tomáš Doubrava.

„Dlouhodobě držíme pozici nejčtenějšího titulu v rámci celých východních Čech. Ukazuje se, že spojení inzertního a distribučního oddělení přináší ovoce v podobě lepšího servisu pro naše předplatitele i obchodní partnery. Moc děkuji i čtenářům za dlouhodobou přízeň, kterou našemu listu věnují," podotkl Doubrava.

Průzkum čtenosti pro renomovaný MEDIA PROJEKT za 2. a 3. čtvrtletí letošního roku realizovaly nezávislé agentury MEDIAN a STEM/MARK.