Nechtějí spěchat
Rozhodnutí zrušit ji, nebo seškrtat spoje mělo už padnout, představenstvo však problém odsunulo na 12. prosinec. Podle členů představenstva se hledá komfortní řešení a je zbytečné jej uspěchat, podle opozice je to jen pokus o odsunutí problému do doby, kdy nebude lidi zajímat.
„Dostali se pod tlak veřejnosti, a tak radši kauzu nechají tiše vyšumět. Počítají s tím, že lidi na to zapomenou a že o Vánocích budou mít jiné starosti, takže jim likvidace linky projde hladce," komentoval Josef Šedlbauer (Změna pro Liberec), jediný člen opozice, který sedí v dozorčí radě DPMLJ.
Nad osudem linky do Prahy visí otazník už několik měsíců. Důsledkem toho, že dopravní podnik zde nasazuje starší autobusy, platí víc peněz za opravy a za vyšší mýtné kvůli emisním normám. Proto na lince nevydělává. Kdyby ji ale přestal provozovat úplně, umožnil by monopol Student Agency. Dotováním své linky tak vlastně dopravní podnik drží cenovou hladinu jízdenek na rozumné úrovni. „My si to uvědomujeme. I to je důvod, proč jsme ještě nerozhodli. Čeká nás jednání s městem a stále je ještě ve hře scénář, že linku zachováme v současné podobě," ujistil Roman Šotola (ČSSD), předseda představenstva DPMLJ. Jak doplnil, druhou variantou je zachování několika bezbariérových spojů. Tedy faktický útlum linky.
Liberecká opozice navrhuje, aby místo způsobu, jak linku zrušit, hledal dopravní podnik raději metody zvýšení její ziskovosti. Třeba tím, že by jeho autobusy nekončily na autobusovém nádraží či terminálu Fügnerova, ale zajížděly až do Harcova k vysokoškolským kolejím. „Tím by se linka zatraktivnila pro studenty. Dále by se dal provoz linky omezit přes den, kdy poptávku splňuje Student Agency, a naopak autobusy intenzivně nasadit v ranní a večerní špičce," navrhuje dopravní expert a člen Změny pro Liberec Jindřich Berounský.
Doplní další spoje
Student Agency svoji linku do Prahy v posledním roce posílila novými autobusy a ústy svého mluvčího Aleše Ondrůje potvrdila, že provoz na trase Praha Liberec je pro firmu ekonomicky zajímavý. Zároveň Ondrůj přislíbil, že v případě zrušení linek dopravního podniku je Student Agency připravena jízdní řád doplnit o spoje tak, aby zůstal zachován stávající rozsah spojení, tedy ve špičkách každých 15 minut.