Stávající frekventovaná vozovka, protínající město, už roky nevyhovuje požadavkům dopravy, navíc jen od začátku letošního roku se v daném úseku stalo dvacet dopravních nehod. Nový úsek, který povede z Kumburského Újezdu do Vidochova, odvede z města tranzitní dopravu. Stávající silnice I/16 pak bude převedena mezi silnice III. třídy.

Součástí stavby obchvatu Nové Paky v délce 8,5 kilometrů je 16 mostů a 22 protihlukových stěn o délce 4180 metrů. Zakázku za 1,3 miliardy bez DPH získala akciová společnost Porr, která by měla dílo dokončit nejpozději v roce 2025.

Psali jsme již:

Vizualizace obchvatu Nové Paky
VIZUALIZACE: Obchvat Nové Paky se začne stavět v září. Bude stát přes miliardu

Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl za investora zmínil, že packý obchvat se řadí mezi stavby, které se připravují řadu let. „Jsou to neskutečné příběhy. Stavba si za dobu příprav prošla obrovským množstvím problémů i zastavením přípravy a jsem rád, že se všechno nakonec podařilo.“

Hejtman Martin Červíček věří, že ta tři roky po dostavbě obchvatu Nové Paky dojde ke zvýšenému komfortu cestování a že budou pokračovat stavby obchvatu Jaroměře i Náchoda. Podle hejtmana je zmodernizovaná dopravní infrastruktura nezbytná pro rozvoj regionu.

Starosta města Josefa Cogan si přeje, aby dílo provázelo co nejméně stavebních komplikací. „Už se těším, až všechno bude funkční a po obchvatu se projedeme.“

Zahájení stavby vítají i místní. "Pro nás, je to událost století. O obchvatu už mluvil můj dědeček v 80. letech minulého století jako o hotové věci, která se musí co nejdřív postavit," napsal Deníku Novopačák Dobroslav Lánský.