„Původně však kraj žádal dvojnásobek. Problém navíc je, že se peníze musí utratit ještě do konce roku, není možné je převést do toho následujícího," řekl liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).

„Z vlastního jsme letos dali do údržby a oprav asi 30 milionů korun, v tom jsou ale i peníze třeba na sekání trávy kolem silnic," doplnil radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové). Na plošné opravy rozbitých silnic podle něj letos peníze nebyly, jen se záplatovalo. Díky státní injekci teď bude moci kraj nechat opravit bezmála devět kilometrů silnic, které byly v havarijním stavu, dvě poškozené opěrné zdi a tři propustky. „Vzhledem k zimnímu počasí budou firmy obtížně hledat podmínky vhodné k pokládce nových koberců, jinak to ale nejde," dodal Mastník.

Liberecký kraj je z velké části horskou a podhorskou oblastí, která je náročná na údržbu. Celkově mají krajští silničáři na starosti 2 100 kilometrů krajských silnic druhé a třetí třídy. Stav komunikací v kraji se v posledních letech výrazně zhoršil, mohou za to povodně, které zasáhly polovinu území kraje v srpnu 2010, ale také rostoucí doprava. V roce 2010 bylo v havarijním stavu zhruba 423 kilometrů silnic, loni už to bylo přes 746 kilometrů. Naopak ve výborném stavu bylo v roce 2010 přes 447 kilometrů silnic, loni už jen necelých 184 kilometrů.

„Na opravu všech silnic v kraji bychom potřebovali tři miliardy, byli bychom spokojeni, kdyby se nám do konce volebního období podařilo dokončit ty nejnutnější," poznamenal Půta. Letošní prioritou kraje byly rekonstrukce silnic nejvíce poškozených povodní hlavně na Frýdlantsku a v oblasti Chrastavy. Stály přes miliardu, 56 procent získal kraj ze státních fondů a EU. Kompletně hotovo však bude až v roce 2015. Díky úvěru, který si vzal kraj na opravy mostů, se jich jen letos dočkalo rekonstrukce 34, dohromady to podle Mastníka stálo 235 milionů