Měly by přinést bezpečnější a komfortnější jízdu a především zrychlení vlaků. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce využít snahy o dočerpání evropských dotací ke zlepšení technického stavu tratí, do kterých se léta neinvestovalo a dělala se zde jen nejnutnější údržba.

Oprava čeká hned několik tratí

Velké investice míří na hlavní tratě mezi Libercem a Českou Lípou, Frýdlantem, Tanvaldem a Starou Pakou. Navážou na letos zahájenou velkou modernizaci tratě z Liberce na Tanvald za tři čtvrtě miliardy korun, která zásadně zlepší cestování hlavně mezi Jabloncem nad Nisou a Tanvaldem. Zatím poslední velkou zakázku za necelé půl miliardy vypsala SŽDC pro trať z Liberce do Pardubic. Opravit se má úsek mezi Malou Skálou a Starou Pakou. „Jízdní doby se zkrátí o dvě až pět minut v závislosti na typu vlaku a směru jízdy," řekl Deníku mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Dočká se i trať Turnov Liberec

Železničáři se chystají i na zlepšení tratě mezi Turnovem a Libercem, soutěž na dodavatele má SŽDC vyhlásit v příštích týdnech. Příští rok čeká rekonstrukce i koleje mezi Křižany a Karlovem pod Ještědem a připravuje se modernizace nádraží v České Lípě za miliardu korun.

Opravené nádraží v Raspenavě

V plánu investic, který schválila na začátku října vláda, je i sto milionů korun na rekonstrukci Harrachovského tunelu, Rigelského tunelu u Višňové nebo modernizace nádraží v Raspenavě a Frýdlantě. Chystá se i rekonstrukce kolejiště v Harrachově, aby tam mohly křižovat vlaky do Polska.